موشکی ایرانی که در ۷ دقیقه اسرائیل را نابود می کند!

۰۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۴۲ کد : ۱۹۸۸۳۶۲ سرخط اخبار

دانش ساخت موشک پیچیده و فقط در اختیار چند کشور است و امروز ایران با بومی سازی آن قدرت بازدارندگی ایجاد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، آمادگی نظامی یکی از مهم‌ترین ابزار‌های ایجاد امنیت در جامعه است و رابطه جدی میان پیشرفت، آمادگی نظامی و امنیت وجود دارد و یکی از مولفه‌های این آمادگی داشتن سلاحی راهبردی به نام موشک است.

موشکی ایرانی که در 7 دقیقه اسرائیل را نابود می کند!

چنین سلاحی برای آن است تا در صورت حمله به کشوری هم جان نیرو‌های دفاع کننده حفظ و هم تهدیدات قبل از رسیدن به مرز‌های آن کشور خنثی شود و این گونه بود که متخصصان موفق شدند تا انواع موشک‌های برد کوتاه، برد متوسط و برد بلند را طراحی و به تولید انبوه برسانند.

جمهوری اسلامی ایران هم به دلیل موقعیت استراتژیک خود در منطقه غرب آسیا و به عنوان یکی از قدرت‌های جهان در روز‌های سخت جنگ تحمیلی عراق در سال ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ دست به کار شد و فناوری ساخت موشک را از طریق روش مهندسی معکوس روی موشک‌های اسکاد بی که از لیبی خریده بود شروع کرد و اولین موشک‌های بومی را تولید کرد.

متخصصان جمهوری اسلامی ایران، چون شهید حسن طهرانی‌مقدم که از نیرو‌های سپاه پاسداران بودند در آن زمان با تامین زیرساخت‌های لازم توانستند به روش مهندسی معکوس اولین موشک ایرانی را با نام شهاب ۱ طراحی و تولید کنند.

موشک شهاب ۱ را می‌توان اولین تجربه جمهوری اسلامی ایران در ساخت موشک بومی دانست که با قطر زیر ۱ متر، وزن نزدیک ۶ هزار کیلوگرم، وزن سرجنگی ۹۸۵ کیلوگرم با سوخت مایع به صورت تک‌مرحله‌ای عمل می‌کند. از روز نخستِ ساخت تا امروز وحشت به دل دشمنان انداخته است.

اما دومین موشک تولید شده توسط نیرو‌های ایرانی شهاب ۲ نام دارد که در بین سال‌های ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۳ ساخته و به تولید رسید، این موشک بومی با طول بیش از ۱۲ متر همانند شهاب ۱ قطری زیر ۱ متر و وزنی بیش از ۶ هزار کیلوگرم دارد، نکته جالب درباره شهاب ۲ این است که با وجود شباهت زیاد این موشک به نمونه اولیه، وزن سرجنگی آن با حدود ۲۰۰ کیلوگرم کاهش به ۷۵۰ کیلوگرم رسیده که با سوخت مایع به صورت تک‌مرحله‌ای عمل می‌کند.

شهاب ۳؛ شکارچی هفت دقیقه‌ای پایگاه‌ها دشمن

عضو دیگر خانواده موشکی شهاب ایرانی شهاب ۳ نام دارد که به چرخه دفاعی کشور وارد شد تا توان نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی را افزایش دهد، اما یک نکته آن چشم همه جهان را به خود جلب کرد، چرا که در همین زمان دستور افزایش برد توسط فرماندهی معظم کل قوا ابلاغ و در شهاب ۳ اعمال شد.

این موشک که در آن زمان یک غول عظیم الجثه به حساب می‌آمد که با برد ۲ هزار کیلومتری خود قادر است هر هدفی را در داخل خاک رژیم صهیونیستی و یا پایگاه‌های آمریکا در کشور‌های دیگر را منهدم کند، بعد از تولید همین موشک بود که نگاه تمام دنیا به توان نظامی به خصوص توان موشکی جمهوری اسلامی ایران تغییر کرد.

موشک شهاب ۳ که آن را می‌توان پس از شهاب ۲ دومین موشک بالستیکی تهران دانست در رده موشک‌های میان برد کشور قرار می‌گیرد که با وزنی در حدود ۲ هزار کیلوگرم قادر است سرجنگی بین ۷۰۰ تا ۱ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم را حمل کند، البته بنا به برخی گمانه‌زنی‌ها در مدل‌های جدید شهاب ۳ از سرجنگی بارشی اشتفاده شده که در صورت صحت به نیرو‌های مسلح کشورمان این توان را می‌دهد تا پایگاه‌های استراتژیک، محل تجمع نیرو‌ها و ادوات را به راحتی منهدم کند.

این موشک که در هر شرایط آب‌وهوایی قابلیت انجام ماموریت با دقت بالا را دارد. در ابتدا مانند شهاب ۱ و ۲ دقتی در حدود ۲۰۰ متر را داشت، اما در حال حاضر دقت این موشک به زیر ۲ متر رسیده و هیچ هدفی وجود ندارد که بتواند از دست این موشک پرقدرت فرار کند.

شهاب ۳ طولی حدود ۱۶ متر و قطری بیش از ۱ متر دارد و به صورت تک مرحله‌ای و با سوخت مایع عمل می‌کند، البته در نمونه‌های جدیدتر گفته شده که از سوخت جامد در آن استفاده شده است، اما در هر صورت این موشک کابوس دشمنان به خصوص اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.

شهاب ۳ برای اولین بار در سال ۱۳۷۷ به صورت آزمایش پرتاب شد و پس از انجام موفق عملیات بود که جهان را انگشت به دهان گذاشت که در اوج فشار‌ها جمهوری اسلامی ایران یک گام دیگر در عرصه دفاعی پیش‌تر رفت.

شهاب ۳ ویژگی‌های فراوانی دارد که هر کدام به تنهایی دشمن را نابود می‌کند، اما مهم‌ترین ویژگی آن سرعت بالا است که در میان هم‌رده‌های این موشک چه در داخل کشور و چه در خارج کشور شهاب ۳ را بی‌رقیب کرده است، این موشک بومی می‌تواند با سرعت بیش از ۳ ماخ عملیات انجام دهد؛ اما این آخرین باری نبود که این عضو خانواده موشکی شهاب دیده شده بود، در رزمایش پیامبر اعظم بود که دوباره این موشک به نمایش درآمد و رسانه‌ها را وادار به واکنش کرد.

موشکی ایرانی که در 7 دقیقه اسرائیل را نابود می کند!

خبرگزاری کویت درباره شلیک موشک شهاب ۳ نوشت: ایران مانور نظامی‌اش را تحت عنوان مانور پیامبر اعظم در مناطق جنوبی این کشور و آب‌های خلیج (فارس) آغاز کرده و موشک‌هایی از نوع شهاب ۳ را که دارای توان حمل کلاهک خوشه‌ای هستند، پرتاب کرد، به نوشته‌ این خبرگزاری موشک‌های شهاب ۳ می‌توانند تا به اسرائیل نیز رسیده و پایگاه‌های آمریکا در منطقه را هدف قرار دهند.

روزنامه‌ی لبنانی النهار با اشاره به این که اولین بار است که موشک‌های شهاب ۳ در مانور‌های ایران به کار برده می‌شود، نوشت: ایران مانور‌های گسترده‌ای را با پرتاب موشک‌های بالستیک شهاب ۳ که مجهز به کلاهک خوشه‌ای است، آغاز کرده و این درحالی است که کشور‌های عضو دائم شورای امنیت و آلمان در حال بررسی طرح تحریم ایران هستند.

روزنامه‌ نیویورک تایمز نیز در گزارشی با عنوان سپاه پاسداران ایران پس از مانور آمریکا نمایش جنگی برگزار می‌کند بدون اشاره به این موضوع که چه موشک‌هایی در این رزمایش استفاده شد، نوشت: سپاه پاسداران ایران سِری دیگری از مانور‌های جنگی را آغاز کرد، این کار پس از تمرین دریایی تحت رهبری آمریکا انجام شد که در خلیج فارس صورت گرفت.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی با عنوان ایران موشک دوربرد را پرتاب می‌کند نوشت: ایران چندین موشک از جمله شهاب - ۳ را که می‌تواند به اسرائیل اصابت کنند، در یک رزمایش نظامی که اعلام کرد با هدف توقف نقش قدرت‌های جهانی در منطقه‌ی خلیج فارس انجام می‌شود به طور آزمایشی پرتاب کرد.

امروزه ایران با چنین قدرت موشکی قادر است خواب دشمان را در خاک خودشان آشفته کند،چه برسد به این که بخواهند فکر تجاوز به این سرزمین را داشته باشند.

کلید واژه ها: ایران و اسرائیل


( ۱۱۴ )

نظر شما :

احمد محمود ۰۳ دی ۱۳۹۸ | ۰۱:۱۴
بعد از 7دقیقه برای ما چه اتفاقی می افتد؟/
ناشناس ۰۳ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۴
واقعا این حرف ها جای تعجب داشت.برد شهاب 3 تا 1300 کیلومترو در برخی منابع 1200 کیلومتر ذکر شده نه 2000 کیلومتر مگر اینکه نویسندش موشک های قدر رو هم شهاب 3 دونسته باشه.بعد کی گفته سر 7 دقیقه موشک شهاب 3 به اسرائیل میرسه؟؟؟سرعت این موشک 5 ماخه(به گفته ویکی پدیا)یعنی در برد 1300 کیلومتر حساب کنیم 13 دقیقه طول میکشه تا به اسرائیل برسه.یک چیز دیگه اینکه اون رسانه کویتی مثل غربی ها حتی سجیل رو شهاب 3 میدونه چطور باشگاه خبرنگاران اون رو منبع خودش دونسته آدم میمونه