پروازهای کویت به یمن ازسرگرفته می‌شود

۰۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۱۰ کد : ۱۹۸۸۴۷۷ سرخط اخبار

ظ

سازمان هواپیمایی شهری کویت از موافقت با آغاز مجدد پروازهای این کشور به یمن خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عماد الجلوی» معاون مدیر کل امور سلامت و امنیت پروازها و حمل‌ونقل هوایی کویت در نامه‌ای به رئیس اداره کل پروازهای شهری یمن از موافقت با ازسرگیری پروازهای کویت به یمن خبر داد.

وی در این نامه خود آورده است که «با توجه به پیام شما در تاریخ ۱۹ دسامبر جاری، اعلام می‌دارم که ما از آغاز مجدد پروازهای خطوط هوایی یمن به کویت و بالعکس استقبال می‌کنیم.»

به نوشته روزنامه کویتی«القبس»، الجلوی همچنین خواستار هماهنگی با اداره حمل‌ونقل هوایی کویت برای اخذ موافقت‌های فنی لازم جهت ازسرگیری پروازها از یمن به فرودگاه بین‌المللی کویت و بالعکس، شد.

کویت نخستین کشور حاشیه خلیج فارس است که از زمان آغاز بحران در یمن، پرواز به این کشور را از سر می‌گیرد.

یک منبع مسئول در این خصوص گفت که موافقت سازمان هواپیمایی شهری کویت با ازسرگیری پروازها به یمن، اقدامی اولیه است و نیازمند موافقت‌ها و شروط فنی است و در صورت موافقت، پیش‌بینی می‌شود که تعداد پروازها از کویت به یمن و بالعکس سه پرواز در هفته باشد.

این مسئول کویت در مصاحبه با القبس در پاسخ به سوالی درباره اینکه کدام فرودگاه یمن میزبان مسافران کویتی خواهد بود؟ گفت: «این مسائل همچنان از لحاظ فنی در دست بررسی است و در صورت پایان بررسی‌ها توافقی بین دو طرف حاصل خواهد شد.»

او افزود که «مبارک الحریص» وزیر مشاور در امور خدماتی کویت چند روز پیش میزبان «صالح الجبوانی» وزیر حمل‌ونقل دولت مستعفی یمن بود که طی آن ازسرگیری پروازهای خطوط هوایی یمن به کویت و تقویت همکاری دو کشور در زمینه حمل‌ونقل هوایی بررسی شد.

کلید واژه ها: کویت یمن


نظر شما :