رویترز: تشییع پیکر سردار سلیمانی یادآور مراسم تشییع آیت‌الله خمینی بود

۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۲:۵۹ کد : ۱۹۸۸۶۵۵ سرخط اخبار

خبرگزاری رویترز، شکوه و مشارکت گسترده مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» را با شکوه و مراسم تشییع بنیانگذار جمهوری اسلامی در سال 1368 مقایسه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز در بازتاب مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و هفت شهید دیگر حمله تروریستی اخیر واشنگتن در نزدیکی فرودگاه بغداد گزارش کرد که هزاران نفر در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت کردند ودختر فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران وعده «روزهای سیاه» را به آمریکا داد.

این گزارش سپس به جمعیت انبوهی که در مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی شرکت کرده بودند، اشاره کرد و نوشت، میزان جمعیت مردم تهران که در تلویزیون نمایش داده می‌شد، بازتابی از انبوه جمعیتی است که در سال ۱۹۸۹ (۱۳۶۸) در مراسم تشییع آیت‌الله «روح الله خمینی» بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده بودند.

رویترز در ادامه گزارش خود نوشت، دهها هزار نفر از مردم ایران امروز (دوشنبه) برای حضور در مراسم تشییع فرمانده نیروی قدس که در حمله هوایی آمریکا به شهادت رسید، به خیابان‌های تهران آمدند و دختر سپهبد سلیمانی در این مراسم تأکید کرد که «روزهای سیاهی» در انتظار ایالات متحده آمریکا است.

زینب سلیمانی دختر سپهبد قاسم سلیمانی گفت: «شهادت پدرم موجب بیداری بیشتر فطرت انسان‌ها در جبهه مقاومت شده است. پدرم بزرگترین مرد راهبردی در محاسبه قدرت و رفتار دشمن بود. در جنگ‌ها و نبردها عشق شهادت او را به نزدیک‌ترین خط مبارزه با دشمن ترغیب می‌کرد».

«حسین دهقان» مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروی مسلح در مصاحبه اختصاصی با شبکه «سی ان ان» هشدار داد که واکنش ایران به ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران قطعاً یک پاسخ نظامی «علیه اماکن نظامی» خواهد بود.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طی دو روز گذشته با انتشار پیام‌های توییتری، ایران را با اقدام نظامی تهدید کرده است و روز شنبه تهدید کرد که در صورتی که ایران به ترور سردار «قاسم سلیمانی» پاسخ دهد، واشنگتن ده‌ها نقطه از جمله مراکز فرهنگی مهم ایران را هدف قرار می‌دهد.

روز یکشنبه هم در یک پیام توییتری هشدار داد که اگر ایران به هر هدف یا شخص آمریکایی حمله کند، ایالات متحده به سرعت و با قدرت حمله متقابل می‌کند، شاید حمله‌ای در ابعاد نامتناسب.

در پی لفاظی‌های ترامپ، آمریکا نمایندگان کنگره در صددند که با ارائه قطعنامه‌هایی، اختیارات اقدامات نظامی رئیس‌جمهور آمریکا را محدود کنند.

کلید واژه ها: سردار سلیمانی


( ۱ )

نظر شما :