عبدالمهدی: ارتش عراق در امور سیاسی مداخله نمی‌کند

۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۸ کد : ۱۹۸۸۶۶۵ سرخط اخبار

نخست‌وزیر مستعفی عراق اعلام کرد ارتش امکان ندارد ابزار سرکوب باشد یا در امور سیاسی مداخله کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مستعفی عراق در بیانیه‌ای به مناسبت روز ارتش گفت: در ششم ژانویه ۱۹۲۱ ارتش قهرمان عراق تأسیس شد تا به سد استواری در برابر دشمنان در دفاع از خاک و مرزها و حاکمیت کشور تبدیل شود. امسال درحالی سالروز تأسیس ارتش عراق را گرامی می‌داریم که عراق در شرایط بسیار حساسی است و با چالش‌های جدی مواجه است که حال و آینده آن را تهدید می‌کند.

وی افزود: این شرایط دشوار وحدت و ارجحیت منافع ملی بر منافع شخصی و اهمیت دادن به امنیت و ثبات کشور و حفظ حاکمیت ملی آن را می‌طلبد. ما امروز این سختی‌ها را یادآور می‌شویم و در عین حال می‌گوییم که ارتش عراق امروز قوی‌تر از قبل است و مهارت لازم و کافی را برای مقابله با دشمن دارد.

عبدالمهدی تأکید کرد: عراقی‌ها حق دارند به ارتش و نیروهای مسلحشان و به این نهاد نظامی افتخار کنند. به این مناسبت ما به مردم و تمامی نیروهای مسلح تبریک می‌گوییم. نیروهای ما همچنان درحال ترسیم بهترین تصاویر از قهرمانی و فداکاری در دفاع از عراق و مردم هستند و به پیروزی و بیرون راندن تروریست‌های داعش ادامه می‌دهند.

وی گفت: وظیفه نیروهای مسلح عراق دفاع از کشور خواهد بود. ما برای فراهم کردن شرایط مناسب جهت تأسیس ارتشی قدرتمند تلاش کردیم. دولت محدود کردن سلاح را در رأس اولویت‌های خود قرار داد و دستورات لازم را در این باره صادر کرد.

عبدالمهدی گفت: این ارتش فرزند مردم است و ابزار سرکوب نیست و در امور سیاسی دخالت نمی‌کند بلکه به وظایف مشخص شده در قانون اساسی پایبند است.

کلید واژه ها: عادل عبدالمهدی


نظر شما :