توضیح کویت به سفیر ایران در مورد دست نداشتن در ترور سردار سلیمانی

۰۴ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۸:۱۷ کد : ۱۹۸۹۰۸۱ سرخط اخبار

وزارت خارجه کویت امروز (جمعه) با فراخواندن سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور مشارکت هر گونه پایگاه کویتی در عملیات ترور سردار سلیمانی را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رسمی کویت (کونا) ادعا کرد که حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت در وزارت خارجه پس از آن صورت گرفت که یکی از مسئولان ایرانی اخیرا گفته که پایگاه  علی السالم در کویت در کنار پایگاه‌های دیگر در منطقه، در عملیاتی که اخیراً در نزدیکی فرودگاه بغداد انجام شد و به شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، نائب رئیس حشد شعبی عراق انجامید، شرکت داشت.

خالد الجار الله، معاون وزیر خارجه کویت در دیدار با محمد ایرانی، سفیر ایران در کویت تصریح کرد که کویت از تکرار چنین سخنانی ناخرسند و متعجب است.

الجار الله مجدداً با رد قاطعانه مشارکت هر جنگنده‌ای که از پایگاه علی السالم در این عملیات بلند شده باشد، تصریح کرد، پیشتر نیز ستاد کل ارتش کویت در بیانیه‌ای مشارکت هر گونه پایگاهی در کویت در این عملیات را تکذیب کرده بود.

وی از سفیر ایران خواست تا حقیقت موضع مذکور کویت را به مسئولان در ایران تشریح کند و چنین سخنانی که می‌تواند به روابط میان دو کشور لطمه وارد کند، تکرار نشود.

در این دیدار، علی السعید، معاون وزیر خارجه کویت در امور آسیا و أیهم العمر، معاون وزیر خارجه کویت در امور دفتر معاونت وزیر حضور داشتند.

انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :

علی ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۲:۰۱
از دیپلماسی ایرنی بعید بود چنین تیتری را انتخاب کند. طوری تیتر زدید که انگار وزارت خارجه کویت به سفارت ایران فراخوانده شده است. اصلاح کنید این رویه غلط را