درخواست مقام ارشد اتحادیه اروپا برای تدوین طرحی اروپایی در حل منازعه فلسطین

۲۵ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۶ کد : ۱۹۸۹۵۶۹ سرخط اخبار

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از وزرای خارجه کشورهای این اتحادیه خواست تا طرحی را برای برقراری صلح دائم میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها ارائه دهند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه خود با روزنامه "دی ولت"، خاطرنشان کرد: من دوست دارم با وزرای خارجه اتحادیه اروپا در خصوص ایده‌هایی که اروپایی‌ها دارند و یا هر ابتکارعملی که ممکن است ما از آن برای پیشبرد روند صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان استفاده کنیم، صبحت کنم.

بورل نسبت به طرح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" ابراز نگرانی کرد و گفت که احتمال دارد معامله قرن منجر به الحاق غور اردن و بخش‌های دیگر کرانه باختری به اراضی اشغالی شود و در این شرایط، اتحادیه اروپا باید در برابر این نقض خطرناک قوانین بین‌المللی اقداماتی اتخاذ کند.

وی پس از انتقاد شدیدش از طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا موسوم به "معامله قرن"، از وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا ایده‌های خود را برای برقراری صلح دائم میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها ارائه دهند.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: اگر این اتفاق رخ دهد، ما باید در مورد واکنش خود به آن بیندیشیم؛ ما نمی‌توانیم فقط بگوییم که نگران هستیم و هیچ کاری نکنیم.

قرار است که جوزپ بورل امروز (جمعه) در پنجاه و ششمین اجلاس کنفرانس امنیتی مونیخ که تا روز یکشنبه ادامه خواهد یافت، شرکت کند و پیش‌بینی می‌شود که حدود ۳۵ تن از  نخست وزیر  و رئیس جمهور و حدود ۱۰۰ وزیر خارجه و دفاع در این کنفرانس شرکت کنند.

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه ۲۸ ژانویه، با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طرح معامله قرن را اعلام کرد، طرحی که به گفته نتانیاهو پنج مورد از مطالبات اصلی این رژیم را یعنی به "رسمیت شناخته شدن اسرائیل به عنوان کشور یهود" توسط فلسطینیان،‌ کنترل امنیتی بر رود اردن و ترسیم مرزها، خلع سلاح غزه و توقف عملیات حماس، حل مشکلات آوارگان خارج از اراضی اشغالی، "ابقای حاکمیت "رژیم صهیونیستی بر قدس اشغالی و تضمین گشودن اماکن مذهبی به روی همگان محقق می‌کند.

انتهای پیام


نظر شما :