نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین: مشکل اجرای برجام ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از توافق است

۰۸ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۵ کد : ۱۹۸۹۸۵۹ سرخط اخبار

نماینده چین در سازمان‌های بین المللی با تاکید بر این‌که «مشکلات پیرامون اجرای برجام ناشی از خروج آمریکا از این توافق است»، گفت: بازگرداندن تحریم‌ها پاسخ چالش‌های پیش روی ما نیست.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ چون نماینده چین در سازمان‌های بین المللی در وین در یک نشست خبری با اشاره به نشست روز چهارشنبه کمیسیون مشترک برجام اظهار داشت: طرف‌های توافق هسته‌ای با ایران به منظور یافتن راهکارهای ویژه برای حفظ این توافق در حال رقابت با زمان هستند.

وی ادامه داد: مشکلاتی که اکنون در اجرای برجام با آن مواجه هستیم تا حد بسیار زیادی ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از توافق و سیاست فشار حداکثری آن علیه ایران است.

وانگ چون تصریح کرد: راه حلی که طرف‌ها در حال کار روی آن هستند یک فرمول گام به گام است که بر اساس عمل متقابل بنا شده که از طرفی می‌تواند به ایران برای بهره مندی از منافع اقتصادی برجام کمک کند و از طرفی دیگر، اطمینان دهد که تمام طرف‌ها باید مجددا در روند اجرای کامل برجام دوباره دست به کار شوند.

نماینده چین همچنین گفت که سازوکار حل اختلافات در برجام در دستور کار نشست روز چهارشنبه نشست کمیسیون مشترک قرار نداشته است و البته دیدگاه‌های متفاوتی درباره این موضوع وجود دارد.

وی با بیان این‌که «بازگرداندن تحریم‌ها پاسخ چالش‌های پیش روی ما نیست»، افزود: شرکت کنندگان در این نشست در ازا توافق کردند که روی آن‌چه که قابل انجام است متمرکز شوند، چیزی که می‌تواند این روند (اجرای برجام) را پیش ببرد و به حفظ برجام و چندجانبه گرایی کمک کند.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز چهارشنبه با حضور تمام طرف های توافق در وین برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست بر لزوم حفظ برجام و بهره مندی ایران از منافع اقتصادی این توافق تاکید کردند.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :