کرونا به یک میلیون شغل در اروپا صدمه زد

۱۳ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰ کد : ۱۹۹۰۴۶۳ سرخط اخبار

 شبکه خبری یورونیوز گزارش داد که طبق تازه ترین بیانیه های اتحادیه سندیکاهای کارگری اروپا در اثر شیوع ویروس کرونا در این قاره، دستکم یک میلیون نفر شغل های خود را از دست داده اند.

براساس گزارش روز چهارشنبه یورو نیوز، "لوکا فیسینتنی" دبیر کل اتحادیه سندیکاهای کارگری اروپا" با هشدار نسبت به اینکه تعدادی از شرکت ها به شکل نگران کننده ای از میدان فعالیت خارج شده اند، افزود: اروپا تصمیم های فوری درباره چگونگی برخورد با این حالت فوق العاده اتخاذ نکرده و این موضوع خسارت زیادی به آن متحمل خواهد کرد.

وی افزود که هزاران شرکت کوچک و متوسط دیگر نمی توانند به بازار بازگردند، چرا که در حالت شبه نابودی قرار گرفته اند و یک  حداقل یک میلیون کارگر در کشورهای مختلف اروپا بیکار شده اند.

این مسئول اروپایی پیش بینی می کند که اگر اروپا هر چه زودتر به این مسأله رسیدگی نکند، شرایط پس از عید پاک وخیم تر می شود و خطر رویارویی با شرایطی بدتر از وضعیت کنونی است.

سازمان بین المللی کار نیز هفته گذشته با گزارش اینکه با ادامه بحران ویروس کرونا، جهان 36 میلیون شغل را از دست خواهد داد، از دولت ها خواست تا اقدامات فراگیری را برای مقابله با بحران اقتصادی حاصل از شیوع ویروس کرونا اتخاذ کنند و نسبت به افزایش میانگین فقر در جهان هشدار داد بویژه به این دلیل که نیمی از کارکنان در جهان در بخش غیر رسمی کار می کنند.

سندیکاهای کارگری در داخل اتحادیه اروپا خواستار حمایت از شغل ها شد و افزود که حمایت مالی بالغ به 200 تا 400 میلیارد یورو لازم است و ادامه بحران خسارت های سنگینی به مشاغل وارد خواهد کرد.

ویروس کرونا تاکنون ۸۵۹ هزار ۳۳۸ نفر را در جهان مبتلا و جان ۴۲ هزار و ۳۳۴ نفر را گرفته است.

 ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

کلید واژه ها: اروپا کرونا


نظر شما :