اتحادیه اروپا به دنبال کاهش تحریم‌های سوریه، یمن و لیبی

۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۴ کد : ۱۹۹۰۵۱۱ سرخط اخبار

کشورهای عضو اتحادیه اروپا حمایت خود را از درخواست دبیرکل سازمان ملل برای کاهش تحریم‌های اعمال شده بر برخی کشورها در سایه شیوع ویروس کرونا اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا پس از نشست خود با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه در بروکسل اظهار کرد: در این نشست درباره لزوم این مساله که تحریم‌ها نباید مانع ارسال فوری لوازم پزشکی لازم برای مقابله با ویروس کرونا شوند، گفتگو کردیم.

بورل در ادامه گفت: همچنین تلاش کردیم بیانیه مشترکی را در حمایت از درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای کاهش تحریم‌های اعمال شده بر برخی کشورها تنظیم کنیم.

مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه این بیانیه از حمایت کافی برخوردار شود، گفت: اروپا بر این باور است که این تحریم‌ها در تشدید خطرات شیوع این ویروس به ویژه در کشورهایی همانند سوریه، لیبی و یمن که شاهد درگیری‌هایی هستند، نقش بسزایی دارند.

وی افزود: در برخی کشورها همانند سوریه، یمن و لیبی احتمال  دارد با توجه به درگیری‌هایی که در آنجا وجود دارند، تاثیر منفی ویروس کرونا بیشتر شود به همین علت ما کاملا اقدامات دبیرکل سازمان ملل برای هماهنگ‌سازی تعامل جهانی و مشترک با این ویروس تایید و از درخواست او برای توقف فوری درگیری‌ها در تمامی نقاط جهان حمایت می‌کنیم.

همچنین بورل از کاهش میزان خشونت‌ها در برخی مناطق درگیری به جز لیبی که هنوز موجب نگرانی اروپایی‌هاست، ابراز خرسندی کرد.

پیشتر گوترش از کشورهای جهان به ویژه کشورهای عضو گروه بیست خواسته بود تحریم‌هایی را که پیش از این بر برخی کشورها اعمال کرده‌اند، جهت حذف موانع موجود در راه مقابله با کرونا لغو کنند.

کلید واژه ها: اتحادیه اروپا تحریم


نظر شما :