خسارت ۲۰۰ میلیون دلاری نوار غزه به دلیل کرونا و محاصره

۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰ کد : ۱۹۹۰۵۱۷ سرخط اخبار

کمیته مردمی رفع محاصره نوار غزه از خسارت 200 میلیون دلاری به این منطقه طی ماه مارس گذشته به دلیل تدابیر صهیونیست‌ها به بهانه مقابله با کرونا و تداوم محاصره تحمیلی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته مردمی رفع محاصره نوار غزه، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این بخش از فلسطین به دلیل تداوم محاصره تحمیلی رژیم صهیونیستی و تدابیر اتخاذ شده جدید این رژیم به بهانه مقابله با کرونا، متحمل ۲۰۰ میلون دلار خسارت طی ماه مارس گذشته شده است.

«جمال الخضری» رئیس کمیته مردمی رفع محاصره غزه طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در خبرگزاری آناتولی منتشر شد، اعلام کرد: این خسارت مستقیم و غیرمستقیم، کلیه بخش‌های اقتصادی، صنعتی، تجاری و گردشگری در نوار غزه را شامل شده است.

وی افزود: رکود اقتصادی بر نوار غزه حاکم شده و اغلب مشاغل متوقف شده‌اند و کمبود نقدینگی نیز مزید بر علت است.این امر به افزایش میانگین بیکاری و فقر به ویژه طی سالهای محاصره تحمیلی منجر شده است و مردم نوار غزه در شرایط دشوار و بغرنجی قرار دارند.

الخضری توضیح داد: کشورهای دارای رفاه، ثبات و امنیت اقتصادی و بهداشتی به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شده‌اند و فریاد سر می‌دهند، پس چگونه نوار غزه تحت محاصره تحمیلی دچار فروپاشی اقتصادی نشود؟

وی تاکید کرد: وضعیت مصیبت‌بار کنونی مستلزم فعالیت در دو بخش است:

۱- فشار بین‌المللی بر اشغالگران برای پایان دادن به محاصره.

۲- همبستگی عربی و اسلامی و بین‌المللی برای کمک به غزه و رفع نیازهای پزشکی، غذایی و انسانی آن.

در حالی که نوار غزه برای حدود ۱۳ سال است که تحت محاصره غیر انسانی رژیم صهیونیستی قرار گرفته و اکنون با سرایت ویروس «کووید۱۹» به این منطقه، با بحران کمبود تجهیزات درمانی مواجه شده، اما تل‌آویو سعی دارد از مسئله ارائه کمک به این منطقه به عنوان برگ چانه‌زنی استفاده کند.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گذشته، ارسال هر گونه کمک پزشکی به نوار غزه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را به بازگشت جنازه دو نظامی مفقود در این منطقه در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ مشروط کرد.

کلید واژه ها: نوار غزه ویروس کرونا


نظر شما :