تست کرونای فرمانده اخراجی ناو تئودور روزولت آمریکا مثبت اعلام شد

۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۲ کد : ۱۹۹۰۵۵۸ سرخط اخبار

تست کرونا کاپیتان "برت کروزیر" که به خاطر نامه‌ای درخصوص موضوع شیوع ویروس کرونا از فرماندهی ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا برکنار شده بود، مثبت اعلام شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دو تن از همکلاسی‌های کاپیتان کروزیر در آکادمی نیروی دریایی که ارتباط نزدیکی با وی و خانواده‌اش دارند، به روزنامه نیویورک‌تایمز گفتند: تست کرونای کروزیر مثبت اعلام شده است. علائم بیماری کرونا در کروزیر پیش از برکناری وی از فرماندهی ناو هواپیمابر تئودور روزولت در روز پنجشنبه نمایان شده بود.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه گفته بود که از تصمیم اتخاذ شده درباره برکناری کاپیتان کروزیر به خاطر ایمیل "نابجایی" که در رابطه با شیوع ویروس کرونا در ناو روزولت نوشته بود، حمایت می‌کند.

ترامپ در نشست ستاد مقابله با کرونا در کاخ سفید گفت: ما یکی از بزرگترین کشتی‌های جهان با هزاران سرنشین را داریم و شما حدود ۱۲۰ مبتلا دارید و این کاپیتان در ویتنام توقف کرده و سرنشینان در این کشور پیاده شده‌اند. در میانه چنین همه گیری‌ای نباید چنین کاری می‌کردید.

وی تاکید کرد: این کاپیتان می‌توانست تماس بگیرد و پیشنهادهای خود را ارائه کند اما تصمیم نامناسبی بود که نامه‌ای بنویسد و در ویتنام توقف کند؛ جایی که سرنشینان کشتی از آن پیاده و به کرونا مبتلا شدند.

نتیجه آزمایش کووید ۱۹ حدود ۱۱۴ تن از ملوانان این ناو مثبت بوده و پیش بینی می‌شود شمار بیشتری از مبتلایان در این ناو وجود داشته باشند.

کلید واژه ها: امریکا ویروس کرونا


( ۱ )

نظر شما :