سفرای جدیدی که اخیرا به محل ماموریت رفتند

۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۹۰۵۷۷ سرخط اخبار

قریبی، محمدی، نوبختی و معصومی‌فر سفرای جدید ایران در برزیل، مالزی، تایلند و سوئد اخیرا با حضور در محل ماموریت، فعالیتشان را در سمت جدید آغاز کردند.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس٬ در طی دو ماه اخیر چند تن از سفرا و روسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده‌اند٬ با حضور در محل ماموریت٬ فعالیتشان را آغاز کردند.

در این مدت «حسین قریبی» دستیار محمدجواد ظریف٬ «علی اصغر محمدی» مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور و «سید رضا نوبختی» رئیس اداره تابعیت، امور پناهندگان و مهاجران وزارت امور خارجه به ترتیب عهده‌دار سفارتخانه‌های ایران در برازیلیا٬ کوالالامپور و بانکوک شدند. «احمد معصومی‌فر» مدیرکل هماهنگی و پایش روابط اقتصادی دوجانبه نیز که به سوئد رفته بود٬ فعالیتش را به عنوان سفیر جدید ایران در استکهلم آغاز کرد.

براساس این گزارش٬ حسین قریبی که پیش از تصدی به این سمت دستیار وزیر خارجه بود و جایگزین سید علی سقائیان سفیر پیشین ایران در برازیلیا شده٬ روز دوشنبه (دیروز) در دیدار با «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل استوارنامه خود را تسلیم وی کرد. 

 

13990119000107_Test_PhotoN.jpeg

 

رئیس جمهور برزیل در دیدار سفیر جدید ایران بر تقویت مناسبات ۲ کشور به ویژه گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری برای جبران صدمات ناشی از کرونا تٔأکید کرد.

«حسین قریبی» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در برزیل هفته پیش رونوشت استوارنامه خور را تسلیم «اوتاویو براندلی» قائم مقام وزیر خارجه برزیل کرده بود.

قائم مقام وزیر خارجه برزیل در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور و اینکه ایران اولین کشوری بود که سفارت خود را در پایتخت جدید برزیل در سال ۱۹۶۰ تاسیس کرد، اظهار داشت: زمینه‌های زیادی برای توسعه و‌ گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه بین دو کشور وجود دارد که نیازمند همکاری نزدیک طرفین است و برزیل برای تحقق این امر آمادگی دارد.
 وی همچنین اظهار داشت:  بحران ناشی از ویروس کرونا نشان داد که همیشه مشکلات فراگیری در جهان وجود دارند که نیازمند همکاری کشورها با یکدیگر برای مهار آن است. (اینجا بخوانید)

*علی‌اصغر محمدی سفیر جدید در کوالالامپور

علی‌اصغر محمدی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران نیز در هفته‌ای که گذشت به منظور تصدی این سمت وارد کوالالامپور پایتخت مالزی شد و کار خود را آغاز کرد.

محمدی پیش از این سفیر ایران در فیلیپین، مدیرکل امور ایرانیان خارج از کشور و مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه بوده و مدتی هم به عنوان رئیس دبیرخانه شواری عالی ایرانیان خارج از کشور به فعالیت مشغول بوده است.

 

13980919000629_Test_PhotoN.jpg

 

محمدی به جای مرضیه افخم عهده دار این سمت شد. افخم بعد از بازگشت از محل ماموریت به عنوان دستیار وزیر در امور حقوق شهروندی و به عنوان جایگزین افسانه نادی پور منصوب و نادی پور نیز به جای مرتضی مرادیان به کپنهاگ رفت و به عنوان سفیر جدید ایران عهده دار سفارتخانه ایران در دانمارک شد. 

*نوبختی فعالیتش را در بانکوک آغاز کرد

به گزارش فارس، «سید رضا نوبختی» نیز در هفته‌ اخیر به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران وارد بانکوک پایتخت تایلند شد و کار خود را آغاز کرد.

نوبختی که به جای «محسن محمدی» عهده دار سفارت ایران در بانکوک شده٬ پیش از این سفیر ایران در ساحل عاج و رئیس اداره تابعیت،امور پناهندگان و مهاجران وزارت امور خارجه بوده است.

*معصومی‌فر سفیر جدید در استکهلم

«احمد معصومی‌فر» سفیر جدید ایران در استکهلم هم از دیگر سفرایی است که در اولین روز ماه پایانی سال گذشته (۱۳۹۸) با حضور در کاخ سلطنتی استکهلم و دیدار با «کارل گوستاو شانزدهم» پادشاه سوئد استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

 

13981202000538_Test_PhotoN.jpg

 

معصومی‌فر همچنین پنجشنبه ۱۴ فروردین با خانم «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد دیدار و گفتگو کرد. 

 

13990114000580_Test_PhotoN.jpeg

 

وزیر خارجه سوئد در دیدار سفیر ایران گفت: ما با همکاری نزدیک با دیگر کشورهای اروپایی به دنبال یافتن راه هایی برای رفع موانع تحریمی در روابط تجاری با ایران هستیم.(اینجا بخوانید)

سفیر ایران در کره جنوبی، مشاور استاندار در امور بین‌الملل و عضو شورای روابط خارجی استان قزوین، معاون مدیرکل اقتصادی وزارت امور خارجه، سرکنسول ایران در شانگهای و کاردار ایران در مالزی از جمله سمت‌های قبلی معصومی‌فر است. 

معصومی‌فر جایگزین سید رسول مهاجر حجازی شد که از آبان ۱۳۹۴ عهده‌دار سفارت ایران در استکهلم بوده است.

لازم به ذکر است در دو ماه اخیر نیز «غلامحسین دهقانی»٬ «پرویز اسماعیلی»٬ «جعفر برمکی»  و «محمدرضا دهشیری» به ترتیب به عنوان سفرای ایران در بلژیک٬ کرواسی٬ کنیا و سنگال با تقدیم استوارنامه‌های خود به مقامات کشور میزبان٬ فعالیتشان را در سمت جدید آغاز کردند.

 

13981220001110_Test_PhotoN.jpeg

 

13981227000982_Test_PhotoN.jpg

 

13981215000784_Test_PhotoN.jpg

 

 

13981220000933_Test_PhotoN.jpg

 

کلید واژه ها: سفرای جدید ایران


( ۳ )

نظر شما :