اطلاعیه سفارت ایران در مسکو درباره هموطنانی که مایل به بازگشت به کشور هستند

۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۹۹۰۵۸۱ سرخط اخبار

سفارت ایران در مسکو در اطلاعیه‌ای خطاب به هموطنان ایرانی که مایل به بازگشت به کشور هستند، از آنها خواست که قبل از سفر از امکان بازگشت مجدد خود به روسیه اطمینان حاصل کنند.

ب‍ه گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس٬ سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو درباره هموطنان ایرانی مقیم فدراسیون روسیه که در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا قصد بازگشت به کشور را دارند٬ اطلاعیه‌ای صادر کرد.

این سفارتخانه ضمن آرزوی سلامتی برای همه هموطنان مقیم در فدراسیون روسیه در این اطلاعیه اعلام کرده است: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته به منظور حفظ پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان از مسکو به تهران، متقاضیان بازگشت می‌توانند برای تهیه بلیط و اطلاع از برنامه پروازهای این شرکت هر روز در ساعت اداری با ‌شماره‌های تلفن :

آژانس کاوان نمایندگی فروش بلیط هواپیمایی ماهان در مسکو تماس حاصل کنند. 

در این اطلاعیه آمده است: در صورت تشدید محدودیت‌های رفت و آمد و تعلیق همه پروازهای مسکو به تهران، سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه اقدامات و تلاش‌های خود به منظور ایجاد شرایط بازگشت و هماهنگی در تمهید ایجاد پرواز به مقصد ایران از طریق مراجع ذیربط در روسیه و ایران را انجام خواهد داد. در این صورت نحوه ثبت نام از متقاضیان بازگشت، اطلاع رسانی خواهد شد. بدیهی است همه هزینه‌های مترتبه مسافرت به کشور، بر عهده متقاضی خواهد بود.

این سفارتخانه درباره دانشجویان غایب و مشمول و افرادی که مایل به استفاده از مزایای خروج مشمولان هستند٬ نیز عنوان کرده است: دانشجویان غایب و مشمول و افراد دیگری که تمایل دارند از مزایای خروج مشمولان استفاده کنند لازم است علاوه بر ذکر مشخصات خود در فرم پیوستی که بدین منظور ارائه شده، نحوه خروج و نوع وثیقه را هم به منظور هماهنگی با مراجع ذیصلاح، در ایمیل ارسالی خود، قید کرده و فرم تکمیل شده را به آدرس ایمیل  mow.consular@mfa.gov.ir ارسال کنند. 

این اطلاعیه می‌افزاید: هموطنانی که با دریافت دفترچه آماده به خدمت در روسیه حضور دارند و قصد بازگشت به ایران را دارند، لازم است ضمن تکمیل فرم پیوست (در فرمت ورد) و ارسال مشخصات خود به ایمیل ذکر شده، قبل از اقدام به خروج، منتظر نتیجه مکاتبه سفارت با مراجع ذیربط در کشور بمانند. 

سفارت ایران در این اطلاعیه همچنین با اعلام اینکه هموطنان ایرانی متقاضی بازگشت به ایران می‌بایست قبل از سفر از امکان مراجعت مجدد خود به روسیه اطمینان حاصل کنند٬ تأکید کرده است: این نمایندگی و وزارت امور خارجه مسئولیتی در خصوص مشکلات احتمالی اقامتی متقاضیان  نخواهد داشت. 

براساس این اطلاعیه٬ شرایط قرنطینه و آزمایشات احتمالی لازم در مبادی ورودی و فرودگاه‌های کشور مطابق دستورالعمل‌های ستاد کرونا و وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی اعمال و همه هزینه‌های مربوطه بر عهده متقاضیان ورود به کشور خواهد بود.

کلید واژه ها: ایران و روسیه


( ۸ )

نظر شما :

رباب پیمانیان ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۴
پسر من دفترچه اماده به خدمت دارد و حالا در دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ در دوره پادفتک تحصیل میکند بخاطر شرایط کرونا میخواهد ایران برگردد، چه اقدامی باید بکند.