سفیر ایران خواستار انتقال ۲ زندانی ایرانی از بلاروس به کشور شد

۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۲۷ کد : ۱۹۹۰۸۱۴ سرخط اخبار

سفیر ایران در مینسک در گفتگوی تلفنی با دادستان کل بلاروس با اشاره به شیوع ویروس کرونا، خواستار انتقال ۲ زندانی ایرانی به ایران شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سعید یاری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس، در گفتگوی تلفنی با «الکساندر کانیوک» دادستان کل این کشور، از وی خواست با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال در خطر قرار گرفتن سلامتی زندانیان ایرانی، تدابیر لازم برای انتقال آنها به ایران فراهم شود. 

 دادستان کل بلاروس ضمن ابراز اطمینان از وضعیت سلامتی زندانیان ایرانی، اظهار داشت که دستورات لازم را جهت انجام روند قضایی مربوط و انتقال زندانیان ایرانی صادر خواهد کرد.
 شایان ذکر است که دو ایرانی در زندان‌های بلاروس در حال سپری کردن دوره محکومیت خود هستند.

به گزارش فارس، سعید یاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس اخیرا نیز در دیدار با «آناتولی سیکورسکی» رئیس دانشگاه دولتی پزشکی مینسک در خصوص وضعیت سلامتی دانشجویان ایرانی و تسهیل شرایط بازگشت آنها به ایران گفتگو کرد. طرفین راهکارهای تسهیل بازگشت آن دسته از دانشجویان ایرانی که خواستار بازگشت به ایران هستند را، بررسی و تاکید کردند تا حصول نتیجه در این باره و تمهید شرایط لازم، به رایزنی خود ادامه خواهند داد. 

 شایان ذکر است که حدود ۸۰۰ دانشجوی ایرانی، غالبا در رشته‌های علوم پزشکی، در دانشگاه‌های بلاروس در حال تحصیل هستند. اکثریت این دانشجویان نیز در دانشگاه دولتی پزشکی مینسک مشغول تحصیل می‌باشند.(اینجا بخوانید)

وزارت بهداشت بلاروس اخیرا اعلام کرد با شناسایی ۴۷۶ مورد جدید تعداد مبتلایان کووید-۱۹ در کشور به ۴۲۰۴ نفر و تعداد قربانیان این بیماری نیز به ۴۰ نفر افزایش یافته است.

کلید واژه ها: ایران و بلاروس


( ۱ )

نظر شما :