در گفت‌وگوی روحانی و نخست‌وزیر پاکستان عنوان شد: محکومیت تحریم‌های آمریکا از سوی عمران‌خان

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۹۹۱۰۷۵ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان روز چهارشنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی خواستار توسعه و تعمیق روابط و مناسبات دو کشور شده و بر ضرورت اشتراک و انتقال تجربیات، دانش و تکنولوژی یکدیگر برای مقابله و مهار ویروس کرونا تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، دو طرف در این تماس تلفنی همچنین ضرورت فعال شدن دوباره مرزها و بازارچه های مرزی و تقویت ارتباطات تجاری  با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را مورد تاکید قرار دادند.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر پاکستان در ادامه این گفت و گوی تلفنی هرگونه تبعیض و اعمال فشار علیه مسلمانان را محکوم کرده و حمایت خود را در این زمینه اعلام کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این تماس تلفنی با قدردانی از مواضع پاکستان درخصوص مخالفت با تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، ابراز امیدواری کرد که دو کشور روابط تجاری و اقتصادی خود را بیش از پیش توسعه دهند.

 روحانی بازگشایی بازارچه های مرزی دو کشور با رعایت کامل دستورالعمل های پزشکی را موجب توسعه روابط تجاری و اقتصادی تهران – اسلام آباد دانست و افزود: علاقمندیم  همانطور که با برخی کشورهای همسایه مبادلات کالا انجام می شود، با کشور  پاکستان نیز تبادل کالا و تجارت از مرزها انجام گیرد.

رئیس جمهور با تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و مردم پاکستان  ابراز امیدواری کرد که توافقات مشترک دو کشور به نفع دو ملت اجرایی و عملیاتی شود .

نخست وزیر پاکستان نیز توسعه و تعمیق روابط با ایران  بویژه  همکاری های اقتصادی و تجاری را  مورد تاکید قرار داد و با استقبال از از سرگیری فعالیت های تجاری در مرزهای دو کشور و فعالیت بازارچه های مرزی با رعایت دستور العمل های بهداشتی ، گفت: از سرگیری تبادلات کالایی دو کشور کمک زیادی به اقتصاد پاکستان خواهد کرد که بخاطر ویروس کرونا با مشکلات زیادی مواجه شده است.

"عمران خان" همچنین اعمال تحریم و افزایش فشارهای اقتصادی از سوی آمریکا علیه ایران در این شرایط سخت که جهان با بیماری کرونا درگیر است را  محکوم کرد و افزود: حمایت از ایران در قبال اقدامات غیر قانونی آمریکا را وظیفه خود می دانم .

کلید واژه ها: حسن روحانی ایران و پاکستان


نظر شما :