احتمال بازگشایی مرز مهران برای فعالیت‌های تجاری از فردا

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۹ کد : ۱۹۹۱۳۷۹ سرخط اخبار

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: با رایزنی‌های انجام شده احتمالا مرز مهران از فردا باز خواهد شد و بدین ترتیب کامیون‌های حمل بار صادراتی دو روز در هفته امکان عبور از این مرز را خواهند داشت.

سید حمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در باره آخرین وضعیت صادرات کالا به عراق گفت: مرزهای اقلیم کردستان باز است و روند صادرات کالاهای ایرانی از این مرزها در حال انجام است.

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق از احتمال بازگشایی مرز مهران خبر داد و افزود: بر اساس رایزنی‌های انجام شده احتمالا مرز مهران از فردا چهارشنبه 24 اردیبهشت باز خواهد شد.

وی بیان داشت: مقرر شده تا مرز مهران دو روز در هفته یعنی روزهای یکشنبه و چهارشنبه برای عبور کامیون‌های ایرانی و حمل بارهای صادراتی باز شود.

حسینی اظهار داشت: بر این اساس کامیون‌های حمل بار ایرانی از مرز مهران عبور خواهند کرد و بار کامیون‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بعد از مرز در باراندازهای عراقی تخلیه می‌کنند و سپس به کشور بازمی‌گردند.

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: با بازگشایی مرز مهران روزانه حدود 250 کامیون حمل بار که اغلب مواد غذایی است، از مرز عبور خواهد کرد.

حسینی بیان داشت: بازگشایی مرز و عبور رانندگان کامیون از مرز مهران به خاک عراق مقدماتی دارد که بخش زیادی از آن انجام شده است. هم چنین هماهنگی لازم با نیروهای انتظامی انجام شده، لذا با تکمیل فرایند از فردا این مرز باز خواهد شد، در غیر این صورت باز شدن مرز در یکشنبه هفته آینده انجام خواهد شد.

کلید واژه ها: ایران و عراق


( ۱ )

نظر شما :