بایدن: نمی‌خواهم در لجن زار ترامپ فرو بروم

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۴ کد : ۱۹۹۱۵۷۱ سرخط اخبار

نامزد بالقوه دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا شامگاه سه‌شنبه در واکنش به اتهام‌زنی ترامپ مبنی بر رفتار نامناسب در دوران دولت اوباما و دیگر تئوری‌های توطئه که متحدان اصلی او مطرح می‌کنند، گفت: نمی‌خواهم با این افراد در لجن فرو بروم.

به گزارش ایسنا، جو بایدن که سابقا معاون باراک اوباما بود و اکنون نامزد بالقوه دموکرات‌ها برای انتخابات نوامبر امسال به شمار می‌رود، در کنفرانس مجازی یاهو نیوز گفت ترامپ تلاش دارد تا افکار رای‌دهندگان را از پاسخ نامناسب خودش به پاندمی ویروس کرونا که جان بیش از ۹۰ هزار آمریکایی را گرفته است، منحرف کند. ترامپ گفته است این ویروس "مثل یک معجزه" ناپدید می‌شود.

ترامپ که از نام "اوباماگیت" برای اتهام‌زنی خودش استفاده می‌کند، به پرونده حقوقی‌ علیه مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق دولتش اشاره داشته و می‌گوید "آشکار کردن" نام فلن که بخشی از یک روند شناسایی قانونی آمریکا از اهداف خارجی بود، مجرمانه و با انگیزه سیاستی بوده است.

هیچ مدرکی برای اثبات این ادعا وجود ندارد و اتهام‌زنی‌های ترامپ حقایق این پرونده را طور دیگری نشان می‌دهد. "آشکار کردن" اسامی افراد در گزارش‌های اطلاعاتی امری معمول و قانونی در دولت آمریکاست و دولت ترامپ هم در سال ۲۰۱۹ به تعداد ۱۰ هزار و ۱۲ مرتبه چنین درخواستی داشته است.

اما معمولا چنین اقداماتی علنی نمی‌شوند و در مورد پرونده فلن که مدت کوتاهی مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بود، حامیانش به این نکته اشاره دارند که طرفداران اوباما از همان اول هم قصد داشتند ترامپ را تضعیف کنند. رئیس‌جمهوری آمریکا شخصا این تحولات را "بزرگترین جرم سیاسی و رسوایی در تاریخ ایالات متحده آمریکا" توصیف کرده است.

جو بایدن سه‌شنبه گفت: این الگوی اوست. انحراف‌، انحراف، انحراف، انحراف. بزرگترین جرم؟ منظورم این است که... خدای من!

صدای اعتراضات ترامپ به این رسوایی در حالی شنیده می‌شود که رئیس‌جمهوری آمریکا و بسیاری از جمهوری‌خواهان ارشد از سخنان تند و تیزی علیه بایدن استفاده می‌کنند و تلاش دارند تا چند ماه مانده به انتخابات در ذهن رای‌دهندگان تردید ایجاد کنند.

امروز چهارشنبه یک کمیته سنا به رهبری رون جانسون جمهوری‌خواه تصمیم می‌گیرد که آیا در راستای تحقیقات درباره پسر بایدن (هانتر بایدن) و کار او با یک شرکت گاز اوکراینی که از تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ در اوایل امسال بیرون آمد، احضاریه صادر کند یا خیر.

پسران ترامپ در روزهای گذشته اتهامات بی‌اساسی را در شبکه‌های اجتماعی درباره فعالیت مجرمانه بایدن مطرح می‌کنند. جو بایدن روز سه‌شنبه پست‌های آنلاین مرتبط با این موضوع را "بیمارگونه" توصیف کرد.   

بایدن گفت: مردم مرا می‌شناسند. اخبار خوب اخبار بد است. آن‌ها مرا می‌شناسند. آن‌ها اشتباهات مرا می‌دانند، آن‌ها استعدادهای مرا هم می‌دانند.  

او با اشاره به سابقه فعالیتش در سنای آمریکا و هشت سال معاونت اوباما گفت: خیلی سخت است چیزهایی را به من نسبت می‌دهند که اصلا سنخیتی با کل زندگی من ندارد و هرگز کسی درباره من نگفته است.

جو بایدن همچنین با پرسشی درباره اقدام ترامپ در اخراج استیو لینیک به عنوان بازرس کل وزارت خارجه آمریکا مواجه شد. برخی از جمهوری‌خواهان از این حرکت دفاع کرده‌ و استدلال می‌کنند که اخراج او در حوزه وظایف رئیس‌جمهوری آمریکا بوده است اما بایدن و دیگر دموکرات‌ها می‌گویند، این بخشی از تلاش بزرگتر کاخ سفید برای تضعیف نظارت بر دولت است.

معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با طرح این وعده که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ هرگز هیچ بازرس کلی را اخراج نمی‌کند، گفت چنین پست‌هایی "برای صادق نگه داشتن دولت ایجاد شده‌اند."

کلید واژه ها: جو بایدن دونالد ترامپ


نظر شما :

ناشناس ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۲۱:۵۰
دولت ترامپ ، فاسدترین دولت در تاریخ ایالات متحده ی آمریکا است !