مساله فلسطین همواره خط اول سیاست خارجی جمهوری اسلامی است

۰۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۸:۵۲ کد : ۱۹۹۱۶۰۸ سرخط اخبار

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حمایت از قدس و فلسطین همواره خط اول سیاست خارجی جمهوری اسلامی گفت: خواسته مسلمانان جهان در محو رژیم صهیونیستی و بازگرداندن قدس همچنان در صدر خواسته‌های مردم مسلمان دنیا قرار دارد و این خواسته همچنان باقی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین «جواد مجتهدشبستری» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره جایگاه روز قدس در جهان اسلام و ضرورت زنده نگه داشتن آرمان فلسطین افزود: بعد از حدود ۴۱ سال است که ما طرح و ابتکار امام راحل درباره زنده نگه داشتن آرمان فلسطین را داریم. این طرح توسط رهبر معظم انقلاب هم تایید شد و ادامه پیدا کرد و به دنبال این است که مسئله قدس فراموش نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: همه تلاش دشمن بر این است که ذهن مردم و مسلمانان و ذهن همه آزادی‌خواهان جهان را از مسئله فلسطین و قدس منحرف کند اما روز قدس یک سد و مانعی است که هر سال این خاطره تجدید شود و بدانند که مسلمین،  ظلمی را که به آنها و فلسطین رواداشته شده را از یاد نبرده و همچنان در خاطره‌ها باقی است.

مسئله قدس همچنان زنده است

مجتهدشبستری تصریح کرد: بحمدالله در این ۴۱ سال،  همه‌ساله شکوه حضور مردمی در دنیا بیشتر می‌شد البته امسال با توجه به شرایط بیماری کرونا، امکان حضور فیزیکی شاید در برخی جاها فراهم نباشد ولی همین گفت‌ وگوها،  مصاحبه‌ها و حضوری که در فضای مجازی است و هشتگ‌هایی که زده می‌شود تا حدی بیانگر این نکته است که مسئله قدس همچنان زنده است.

وی عنوان کرد: خواسته مسلمین و مظلومین عالم در محو رژیم صهیونیستی و بازگرداندن قدس شریف،  همچنان در صدر خواسته‌های مردم مسلمان دنیا قرار دارد و این خواسته همچنان وجود دارد و باقی است.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری درباره قابلیت اجرایی بودن طرح معامله قرن ترامپ اظهار داشت: ترامپ و رژیم اشغالگر صهیونیستی از مطرح کردن طرح معامله قرن به دنبال این بودند در ازای برخی امتیازاتی که می دهند که معامله‌ای صورت بگیرد و به این طرح رسمیت ببخشند و با انتقال سفارتخانه‌ها پایتخت رژیم صهیونیستی را قدس قرار بدهند.

طرح معامله قرن در جهت مشروعیت‌بخشی به جنایات رژیم صهیونیستی بود

مجتهدشبستری با بیان اینکه طرح معامله قرن عملیاتی نشد و استقبال چندانی نیز از این طرح نشد، تصریح کرد: مردم فلسطین و برخی از دولت‌های اسلامی با این طرح مخالفت کردند و این مسئله جا نیفتاد و آنها نتوانستند که با این طرحی که پیش‌بینی می‌کردند و این معامله‌ای که مطرح بود و دنبال می کردند به خواسته خودشان که همانا مشروعیت‌بخشی به رژیم غاصب،  اشغالگر،  کودکش و جنایتکار اسرائیل است برسند و الحمدالله موفق نشدند.

وی در پاسخ وضعیت و توانمندی گروه‌های جهادی فلسطینی اظهار داشت: این گروه‌ها تا حدی که می‌توانند سعی و تلاش و فعالیت می‌کنند و مورد حمایت مردم فلسطین و برخی از مسلمانان کشورهای دیگر هستند.

نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به هرحال موفقیت گروه‌ها و مردم فلسطین نیازمند این است که مسلمین جهان همه با هم در این راستا متحد باشند. متاسفانه دشمن برای اینکه فلسطین و مردم فلسطین موفق نشود از راه ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی و سران کشورهای اسلامی حرکت می‌کند.

مجتهدشبستری افزود: اگر واقعاً مردم کشورهای اسلامی سردمداران و حاکمان خود را مجاب و مجبور کنند به اینکه توجه بیشتری به حمایت‌ از فلسطین داشته باشند طبیعتا مساله فلسطین اینطور نخواهد ماند.  

وی ادامه داد: همانطور که جمهوری اسلامی در این ۴۱ سال پشتیبان قدس بوده و حقیقتا در مقام عمل آنچه را که گفته اجرا کرده و مسئله قدس را به عنوان مسئله اول در روابط بین‌المللی خودش مطرح کرده اگر کشورهای دیگر اسلامی هم به میدان می‌آمدند و یکپارچه در مقابل رژیم صهیونیستی می‌ایستادند قطعاً شاهد وضع بهتری بودیم و امروز فلسطین به قلب ملت ایران و به آغوش ملت ایران و دنیای اسلام بازگشته بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی سردمداران کشورهای اسلامی خودفروخته هستند و در کمال وقاحت حتی علنا روابط خود با رژیم صهیونیستی را اظهار می‌کنند برخی نیز پشت پرده با این رژیم جنایتکار روابط دارند. اینگونه مسائل موجب می‌شود که حمایت لازم از مسئله قدس انجام نگیرد اما روزی که مسلمین یکپارچه و متحد در برابر اسرائیل بایستند که آن روز دور هم نخواهد بود شکست رژیم صهیونیستی قطعی خواهد بود.

مجتهدشبستری درباره رویکرد جمهوری اسلامی در قبال مساله فلسطین نیز یادآور شد: از ابتدا در زمان امام راحل و امروز هم در زمان مقام معظم رهبری و همه دولت‌هایی که سرکار آمدند بحمدلله نسبت به مسئله فلسطین و اینکه مسئله قدس به عنوان مسئله اول دنیای اسلام به دنبال همین مسئله بودند و در این خط حرکت کردند. نظام جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون خط حمایت از قدس و فلسطین را به عنوان خط اول سیاست خارجی خودش دنبال کرد.

کلید واژه ها: فلسطین


( ۲ )

نظر شما :