نویسنده یهودی پاسخ می دهد؛ چرا چمدان‌ها برای ترک همیشگی اسرائیل بسته می‌شود؟

۰۲ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۳ کد : ۱۹۹۱۶۲۶ سرخط اخبار

یعقوب کوهن نویسنده یهودی مقیم فرانسه معتقد است، شرایط رژیم صهیونیستی، و همیشه در حال جنگ بودنش باعث شده، مهاجرت معکوس از سرزمین‌های اشغالی رشد چشمگیری داشته باشد.

چرا چمدان‌ها برای ترک همیشگی اسرائیل بسته می‌شود؟یعقوب کوهن، نویسنده و فعال سیاسی یهودی مقیم فرانسه، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، در پاسخ به سوالی درباره مهاجرت معکوس یهودیان از سرزمین‌های اشغالی به سایر کشور‌ها از جمله آمریکا گفت: برآورد می‌شود که از زمان تاسیس اسرائیل تا کنون نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار نفر آن را ترک کرده اند؛ زیرا زندگی در اسرائیل بسیار دشوار است، خدمت سربازی سه سال طول می‌کشد و همیشه در حالت جنگی به سر می‌برد.
کوهن افزود: دولت تلاش می‌کند مردم را متقاعد کند هرگز صلحی در کار نخواهد بود. دولت اسرائیل همه تلاش‌های صلح را به شکست می‌کشاند. یک جامعه نظامی قربانی می‌خواهد به گونه‌ای که یک جوان هجده ساله به جای دانشگاه رفتن باید سه سال از عمر خود را به خدمت سربازی می‌رود. پس از گذراندن خدمت سربازی این جوان در سن بیست و یک سالگی باید دانشگاه برود که به علت سنگینی مخارج تحصیل برای وی دشوار خواهد بود.
این نویسنده فرانسوی در ادامه افزود: بنابراین شماری از جوانان ترجیح می‌دهند برای داشتن یک زندگی ارام و آسان راهی آمریکا، استرالیا، آلمان یا سایر کشور‌ها شوند، چون در اسرائیل دستیابی به چنین شرایطی بسیار دشوار است.
وی با اشاره به اینکه کشور‌های آلمان و لهستان تصمیم گرفتند به بازماندگان یهودی گذرنامه و تابعیت آلمانی و لهستانی اعطا کنند، گفت: ده‌ها هزار نفر که اجداد آن‌ها آلمانی یا لهستانی بودند تصمیم گرفتند برای رهایی از شرایط دشوار زندگی در اسرائیل چنین تابعیتی را دریافت کنند.
کوهن در پاسخ به سوال دیگری گفت: نخبگان و طبقه تحصیلکرده ترجیح می‌دهند اسرائیل را برای دستیابی به یک زندگی آرام و آسان ترک کنند و فقط طبقه آسیب پذیر و ضعیف به علت فقر مالی و نبود امکانات نمی‌توانند مهاجرت کنند و مجبورند در اسرائیل بمانند. به عبارت دیگر یهودیانی فقیر هستند و از نظر تحصیلات در رده‌های پائینی قرار دارند و امکان مهاجرت ندارند به اجبار در اسرائیل می‌مانند.

کلید واژه ها: مهاجرت از اسرائیل


( ۳ )

نظر شما :