سفیر ایران خواستار رفع محدودیت ورود کالاهای ایرانی به گرجستان شد

۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۶ کد : ۱۹۹۱۸۴۰ سرخط اخبار

سفیر ایران در تفلیس در دیدار با مدیرکل منطقه ای وزارت خارجه گرجستان، خواستار رسیدگی به محدودیت ایجاد شده برای ورود کالاهای ایرانی به گرجستان و رفع نگرانی تجار ایرانی شد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید جواد قوام شهیدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس امروز (جمعه) با «کاخا سیخارولیدزه» مدیرکل منطقه ای وزارت امور خارجه گرجستان دیدار و گفت وگو کرد.

طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت همکاری دوجانبه، آخرین وضعیت ۲ کشور در شرایط کرونایی را مورد بررسی قرار دادند.

قوام شهیدی در این دیدار با اشاره به محدودیت ورود کالاهای ایرانی به گرجستان و نگرانی تجار ایرانی خواستار رسیدگی به این مسئله شد. وی با بیان اینکه ایران و گرجستان باید منافع درازمدت را دنبال کنند، اظهار داشت: محدودیت های جدید برای ورود کالاهای ایرانی می تواند تاثیر منفی بر همکاری اقتصادی گذاشته و منجر به کاهش حجم مبادلات تجاری شود. 

 سیخارولیدزه در این دیدار ضمن تاکید بر این نکته که دولت گرجستان موضع جدید در قبال ایران اتخاذ نکرده است و منافع ملی کشور ایجاب می کند که روابط با کشور دوست ایران بیش از پیش توسعه یابد، گفت: محدودیت ورود کالاهای ایرانی صرفا مشکل فنی ناشی از پاندمی کرونا است و انتظار می رود با تلاش دستگاه های امور اقتصادی این مشکل با تدوین مقررات جدید رفع شود.

به گزارش فارس، سفیر ایران در گرجستان اخیرا نیز با اعلام آمادگی ایران برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مبادی مرزی، خواستار همکاری‌های نزدیک‌تر گمرک ۲ کشور برای یافتن راهکارهای موثر به منظور رفع موانع ایجاد شده در پی شیوع کرونا شده بود.

کلید واژه ها: ایران و گرجستان


( ۴ )

نظر شما :