مسکو: منتظر تصمیم نهایی ترکیه درباره دومین سامانه «اس-۴۰۰» هستیم

۱۳ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۴ کد : ۱۹۹۱۹۳۵ سرخط اخبار

یک مقام ارشد روسی با اشاره به سفارش ۱ میلیارد دلاری تجهیزات نظامی توسط ترکیه، گفت مذاکرات با آنکارا بر سر تحویل دومین سامانه پدافند موشکی به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری شوگایف» رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی-مهندسی روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت مسکو منتظر پاسخ ترکیه درباره خرید دومین سامانه پدافند موشکی «اس-۴۰۰» است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» شوگایف طی مصاحبه تلویزیونی در شبکه «اِکوتورک»، توضیح داد: «با در نظر گرفتن محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری جهانی [ویروس کرونا]، می‌توانم بگویم که پیش‌بینی کردن درباره چارچوب زمانی امضای قرارداد، بی‌معنی است».

وی در ادامه گفت: «با این حال، گفت‌وگو بر سر تحویل دومین محموله از سامانه اس-۴۰۰ به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است و ما منتظر تصمیم‌گیری نهایی طرف ترکیه‌ای هستیم».

بر این اساس، این مقام روس همچنین افزود که ترکیه ۱ میلیارد دلار تجهیزات نظامی از روسیه سفارش داده است.

تحویل اولین سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه در حالی اوایل مرداد ماه تکمیل شد که وزارت خارجه آمریکا پیش از آن تهدید کرده بود هر کشوری که از روسیه این سامانه‌ها را خریداری کند، تحریم می‌شود. کاخ سفید نیز طبق لایحه بودجه نظامی ۲۰۲۰، مکلّف است ترکیه را تا پایان سال به صورت کامل از برنامه تولید مشترک اف-۳۵ کنار بگذارد و حتی تحویل مابقی جنگنده‌های خریداری شده را نیز تعلیق کند.

چندی پیش نیز «یوری بوریسوف» معاون نخست‌وزیر روسیه ابراز امیدواری کرده بود که ترکیه در آینده نزدیک دومین محموله از سامانه پدافندی اس-۴۰۰ را از این کشور خریداری کند.

کلید واژه ها: روسیه ترکیه اس 400


( ۱ )

نظر شما :