بازتاب بیانات رهبری در خبرگزاری فرانسه در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)

۱۴ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۱۰ کد : ۱۹۹۱۹۹۴ سرخط اخبار

خبرگزاری رسمی فرانسه با نقل قول از مقام معظم رهبری کشورمان در گزارشی بیانات ایشان را به مناسبت سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی فرانسه، این خبرگزاری بیانات مقام معظم رهبری را به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار داده و با نقل قول از ایشان درباره کشته شدن یک شهروند رنگین‌پوست آمریکایی به دست یک مامور پلیس این کشور، نوشت: رهبر ایران روز چهارشنبه گفت که کشته شدن جورج فلوید، یک شهروند آفریقایی-آمریکایی نمایانگر «چهره حقیقی» آمریکا و سرکوب مردم جهان توسط آن از جمله ملت خود این کشور می‌باشد.

این خبرگزاری به نقل از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری نوشت: این چهره حقیقی آمریکا است، این کاری است که [دولت این کشور] همیشه در سراسر جهان، در افغانستان، عراق، سوریه و دیگر کشورها و پیش از این در ویتنام انجام داده است. این روند عادی عملکرد آمریکا است، چهره حقیقی رژیم آن‌ها است.

خبرگزاری فرانسه ادامه داد: این‌ها واقعیت‌هایی بوده‌اند که همیشه پنهان یا مخفی شده‌اند، اما تازگی ندارند.

خبرگزاری فرانسه با اشاره به بخش دیگری از سخنرانی امروز مقام معظم رهبری، به نقل از ایشان مطرح کرد: به لطف خدا(رهبران آمریکا) به واسطه عملکردشان بی‌اعتبار شده‌اند- مدیریت ویروس کرونا [از سوی دولت آمریکا] آن‌ها را بی‌اعتبار و شرم‌سار کرده است.

گزارش این خبرگزاری درباره بیانات امروز رهبر انقلاب اسلامی ایران در پی این مطرح شد که ایشان در سخنرانی امروزشان پیرامون این محورها، حوادث جاریِ این روزهای آمریکا را بروز واقعیات پنهان نگه‌داشته‌شده‌ی آمریکا دانستند و گفتند: زانو زدن پلیس بر روی گردن یک سیاهپوست و فشار دادن آن تا جان باختن شخص و تماشای این صحنه از طرف چند پلیس دیگر، چیز جدیدی نیست بلکه همان اخلاق و طبیعت حکومت آمریکا است که قبلاً نیز با بسیاری از کشورهای دنیا مثل افغانستان، عراق، سوریه و قبل از آن در ویتنام، همین کارها را کرده‌اند.

ایشان شعار امروز مردم آمریکا یعنی «نمی‌توانیم نفس بکشیم» را حرف دل همه ملتهای تحت ظلم دانستند و افزودند: البته آمریکایی‌ها با رفتارهایشان در دنیا رسوا شده‌اند. آن از مدیریت ضعیفشان در کرونا که به علت فساد موجود در هیئت حاکمه آمریکا، تلفات و مبتلایان به بیماری در آمریکا چندین برابر کشورهای دیگر است و این هم از برخورد وقیحانه‌شان با مردم که آشکارا جنایت می‌کنند، عذرخواهی هم نمی‌کنند و بعد هم می‌گویند حقوق بشر، انگار آن مرد سیاهی که کشته شد، بشر نبود و حقوقی نداشت.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :