به دلیل طرح الحاق تشکیلات خودگردان از دریافت درآمدهای مالیاتی از اسرائیل خودداری کرد

۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۹۲۰۱۴ سرخط اخبار

فلسطینی‌ها در اعتراض به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری، از دریافت درآمدهای مالیاتی که این رژیم به نمایندگی از آنها جمع‌آوری می‌کند، خودداری کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، درآمدهای مالیاتی که رژیم صهیونیستی طبق توافق‌نامه‌های امضا شده در دهه ۹۰ میلادی به نمایندگی از طرف فلسطینی جمع‌آوری می‌کند، بیش از نیمی از بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین را تشکیل می‌دهند.

فلسطینی‌ها در اعتراض به تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای اجرای طرح الحاق دریافت آنها خودداری کردند.

سال گذشته نیز پس از آنکه اسرائیل این درآمدها را به بهانه اینکه برای حمایت از خانواده‌های اسرا و شهدای فلسطینی هزینه می‌شوند، کاهش داد، طرف فلسطینی چند ماه از دریافت آنها خودداری کرد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته پس از تشکیل کابینه جدید، اعلام کرد قصد دارد شهرک‌های یهودی واقع در کرانه باختری و غور اردن را به اراضی اشغالی ملحق سازد. در مقابل محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان تمامی توافق‌ها و تفاهم‌نامه‌ها با اسرائیل را ملغی اعلام کرد.

ابراهیم ملحم، سخنگوی دولت خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای بیان کرد که این تشکیلات از ماه مه گذشته در راستای عمل به تصمیم رهبری فلسطین برای توقف تمامی هماهنگی‌ها و همکاری‌ها با اسرائیل مالیات‌های جمع‌آوری شده را دریافت نکرد.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی نیز از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کرد.

هنوز مشخص نیست اقتصاد آسیب دیده تشکیلات خودگردان به دلیل شیوع کرونا، چگونه می‌خواهد بدون درآمدهای مالیاتی که ماهانه به حدود ۱۹۰ میلیون دلار می‌رسند، با شرایط به وجود آمده در اثر شیوع ویروس کرونا مقابله کند.

محمود عباس پیش‌تر اعلام کرده بود، هماهنگی‌های امنیتی با طرف‌های اسرائیلی برای توقف خشونت در کرانه باختری لغو می‌شوند.

مذاکرات صلح میان محمود عباس و مسؤولان اسرائیلی در سال ۲۰۱۴ به حالت تعلیق درآمدند و رئیس تشکیلات خودگردان، دولت دونالد ترامپ را به دلیل اینکه جانبدارانه عمل می‌کند، تحریم کرد.

انتهای پیام


نظر شما :