پیگیری مسائل دانشجویان در رایزنی تلفنی سفیر ایران با رئیس دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس

۱۷ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۴ کد : ۱۹۹۲۰۸۶ سرخط اخبار

در ادامه رایزنی‌ها و پیگیری‌های انجام شده با مقامات بلاروسی در خصوص مسائل دانشجویان، سعید یاری، سفیر ایران، در گفتگوی تلفنی با «آناتولی سیکورسکی»، رئیس دانشگاه دولتی پزشکی، در خصوص برگزاری آن‌لاین امتحانات پایان ترم، تسریع در صدور مدارک فارغ التحصیلی دانشجویان و امکان به تعویق انداختن دوره کارآموزی دانشجویان گفتگو و تبادل نظر کرد.

 به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه دولتی پزشکی بلاروس در این گفت‌وگوی تلفنی اظهارکرد: همانطور که پیش‌تر با هم توافق کرده‌ایم امتحانات همه دانشجویان در همه رشته‌ها و دوره‌ها به صورت آن لاین برگزار خواهدشد. به استثنای «امتحانات نهایی دولتی» که حتما باید برای همه دانشجویان، اعم از دانشجویان خارجی و بلاروسی به صورت حضوری برگزار شود.  برگزاری حضوری این امتحانات، با اعتبار علمی دانشگاه و تایید مدارک فارغ التحصیلان مرتبط است.
 
وی  افزود: اطمینان می‌دهم که همه پیش‌بینی‌ها و تمهیدات مقتضی برای حفظ سلامتی دانشجویان اندیشیده شده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

 سیکورسکی خاطرنشان کرد: بنا به درخواست سفارت، تلاش خواهیم کرد با سرعت امور مربوط به صدور مدارک فارغ التحصیلی دانشجویان انجام و این مدارک بموقع آماده شود.  

 رئیس دانشگاه پروفسور سیکورسکی درخصوص به تعویق انداختن برگزاری کارگاه عملی دانشجویان به زمان‌ مناسب‌تر قول همکاری دادند.

براساس این گزارش، نزدیک  ۸۰۰ دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های بلاروس، غالبا در رشته‌های علوم پزشکی مشغول به  تحصیل هستند.

انتهای پیام


نظر شما :