کرونا دولت نتانیاهو را تهدید می‌کند

۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۵ کد : ۱۹۹۳۰۴۶ سرخط اخبار

تنها یک ماه پس از فخر فروشی نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دستاوردهای دولتش در مقابله با کرونا، به نظر می‌رسد این ویروس سراسر این دولت را تهدید می‌کند چرا که به صورت ناگهانی تعداد مبتلایان بیش از ۱۰ برابر شده است تا جایی که در تقسیم بندی مجمع جهانی اقتصاد، اراضی اشغالی در میان مناطقی که در آنها شیوع کرونا دوباره اوج گرفته است، در مرتبه دوم قرار دارد.

به گزارش ایسنا، روزنامه الشرق الاوسط نوشت، پس از اینکه نظرسنجی‌های قبلی نشان داد در صورت برگزاری انتخابات پارلمانی امکان دارد تعداد کرسی‌های حزب لیکود از ۳۵ کرسی به ۴۱ کرسی برسد، در نظرسنجی جدید این تعداد به ۳۸ کرسی کاهش یافته است و تعدادی از کارشناسان پزشکی معتقدند، بزرگترین دلیل آن ناکامی دولت در مقابله با کرونا و استفاده نکردن از هفته‌های آرام در ماههای مه و ژوئن که روند شیوع کرونا سیر نزولی داشت، برای مقابله موثر با این ویروس بوده است.

در کنار ایراد متخصصان بیماری‌های مسری به عملکرد دولت، روز سه شنبه رئیس خدمات بهداشت عمومی در وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی استعفا کرد و با این اقدام جنجال بزرگی به راه انداخت، به ویژه که وی در صفحه فیس بوک خود نوشت: اسرائیل در هفته‌های اخیر به سمت خطرناکی پیش می‌رود. داده‌ها و نقشه شیوع ویروس کرونا و پیش بینی‌های روزهای آتی گواهی بر این خطر است.

او دولت را به ارتکاب اشتباه بزرگی متهم کرد و گفت: دولت تسلیم فشارها شد و در بازگشایی پیش از موعد عجله کرد. متاسفانه قطب‌نمای مقابله با کرونا از چند هفته پیش مسیر خود را گم کرده است و با وجود هشدارهای پیاپی فرصتها از دست رفتند.

در حال حاضر در اراضی اشغالی اختلاف میان وزارت بهداشت و اقتصاد است، وزارت بهداشت خواستار اعمال مجدد محدودیت‌ها بر مراکز اقتصادی است و وزارت اقتصاد هم خواستار تغییر اساسی شیوه مقابله با کرونا و از سرگیری تمامی فعالیت‌ها با رعایت دستورات بهداشتی و زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی دو متری است.

در میان گروه‌های سیاسی هم پیرامون این اختلاف تناقض‌هایی دیده می‌شود؛ در حزب لیکود حاکم، رئیس کنست دولت را به باد انتقاد می‌گیرد و مخالفان دولت هم آن را مجموعه‌ای از افراد مبتدی ساده  لوح می‌دانند که در اولین آزمون جدی خود رفوزه شده‌اند.

در میان مردم هم هزاران فعال اجتماعی در خیابان‌های شهرهای اصلی اراضی اشغالی از روز دوشنبه دست به تظاهرات زده‌اند و صاحب منافعان تجاری در بخش‌های خصوصی نیز ضمن تظاهرات در تل آویو علیه دولت شعار دادند. برخی از آنها گفتند طرفدار حزب لیکود و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بودند اما در انتخابات بعدی او را مجازات می‌کنند.

وزارت بهداشت اراضی اشغالی روز سه شنبه در آخرین آمار درخصوص کرونا اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵۷ مبتلای جدید به این ویروس شناسایی شده و در مجموع از زمان شیوع این ویروس تاکنون سی و یک هزار و ۱۸۶ تن به کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان حال ۸۵ تن وخیم است، ۳۵ تن از دستگاههای تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند و ۳۳۸ تن نیز جان باخته‌اند.

انتهای پیام

 
 
 


( ۲ )

نظر شما :