واشنگتن ترور هشام الهاشمی را محکوم کرد/ "وزیران کشور و دفاع عراق در راس تیم تحقیقات"

۱۸ تیر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۹ کد : ۱۹۹۳۰۵۳ سرخط اخبار

وزارت خارجه آمریکا ترور هشام الهاشمی، تحلیلگر سیاسی عراق را محکوم کرد و این اقدام را جنایتی شنیع خواند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور الهاشمی، شناسایی و معرفی عاملان این ترور وحشیانه به دستگاه عدالت را خواستار شد.

این وزارتخانه در ادامه ترور الهاشمی را "جنایتی شنیع" توصیف کرد.

سازمان ملل و انگلیس نیز ترور الهاشمی را محکوم کرده و از مسؤولان عراقی خواستند عاملان این ترور را محاکمه کنند.

الهاشمی ۴۷ ساله کارشناس مسایل گروه‌های مسلح تالیف‌هایی درباره دو گروه تروریستی داعش و القاعده و بیش از ۵۰۰ مقاله و پژوهش چاپ شده در روزنامه‌ها و مجلات عراق، سایر کشورهای عربی و غیر عربی دارد.

روز دوشنبه یک گروه مسلح ناشناس که سوار بر موتورسیکلت بودند، الهاشمی را پس از مصاحبه‌ای تلویزیونی در انتقاد از گروه‌های مسلح، در نزدیکی منزلش در شرق بغداد ترور کردند.

همچنین احمد ملا طلال، سخنگوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در کنفرانسی مطبوعاتی تاکید کرد: الکاظمی وزرای دفاع و کشور را مامور نظارت بر تحقیق درباره ترور الهاشمی کرد.

طلال ضمن تاکید بر اینکه قاتلان الهاشمی هرگز از مجازات خلاصی نخواهند یافت، اظهار کرد: در اقدامی خائنانه و بزدلانه که به دست گروهی غیرقانونی انجام شد، چهره برجسته‌ای را از دست دادیم.

سخنگوی الکاظمی با اشاره به اینکه کمیته‌هایی برای روشن شدن اتفاقات رخ داده در تظاهرات تشکیل شده‌اند و نتایج آن به زودی مشخص خواهند شد، گفت: دولت تعهد داده عاملان جنایت در حق الهاشمی و تظاهرکنندگان را تحت پیگرد قرار خواهد داد.


( ۲ )

نظر شما :