همچنان نمی توان گفت ترامپ قطعا شکست می خورد

پیش افتادن بایدن در بسیاری از ایالت ها

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰ کد : ۱۹۹۳۷۵۶ اخبار اصلی آمریکا
به گزارش سایت ریل کلیرپالیتیکس،‌ در نظرسنجی که این سایت روز بیست و چهارم ماه جاری در سراسر آمریکا انجام داد، ۴۹.۶ درصد در پاسخ به این پرسش که به کدام نامزد در انتخابات رئیس جمهوری آمریکا رای می دهید، جو بایدن را انتخاب کردند و ۴۰.۹ درصد ترامپ را برگزیدند.
پیش افتادن بایدن در بسیاری از ایالت ها

دیپلماسی ایرانی: حدود صد روز تا انتخابات رئیس جمهوری آمریکا که روز سوم ماه نوامبر برگزار می شود، باقی مانده است. با توجه به شیوع ویروس کرونا انتظار می رود مشارکت در انتخابات از طریق پست به میزان قابل توجهی افزایش یابد. هر دو حزب جمهوری خواه  و دموکرات در ماه اوت برای انتخابات رئیس جمهوری همایش انتخاباتی برگزار و معاونان نامزدان رئیس جمهوری در این همایش سخنرانی خواهند کرد. اما با توجه به ادامه روند شیوع ویروس کرونا انتظار می رود بسیاری از رویدادها برای انتخابات رئیس جمهوری آمریکا در مقیاس کوچک و به صورت آنلاین برگزار شود.

پیرامون چگونگی برگزاری انتخابات رئیس جمهوری آمریکا هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است. مقامات بهداشت آمریکا برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا بازنگری در روش رای گیری سنتی را که در آن رای دهندگان در پای صندوق های رای حاضر می شوند، توصیه کردند و انتظار می رود که رای گیری از طریق پست به طور قابل توجهی در سراسر آمریکا افزایش یابد. اما در آمریکا روش رای گیری را ایالت ها انتخاب می کنند. روش رای گیری در ایالت هایی که زیرساخت های لازم برای رای گیری پستی وجود دارد با روش رای گیری در ایالت هایی که از چنین زیرساخت هایی برخوردار نیستند، متفاوت است. بنابراین چنانچه در همه ایالت های آمریکا رای گیری پستی انجام شود، ممکن است همه آراء به موقع شمارش نشوند و هر یک از نامزدها ممکن است نتایج انتخابات را نپذیرند.

به گزارش سایت ریل کلیرپالیتیکس،‌ در نظرسنجی که این سایت روز بیست و چهارم ماه جاری در سراسر آمریکا انجام داد، 49.6 درصد در پاسخ به این پرسش که به کدام نامزد در انتخابات رئیس جمهوری آمریکا رای می دهید، جو بایدن را انتخاب کردند و 40.9 درصد ترامپ را برگزیدند. بایدن حتی در شش ایالتی که ایالت های شناور خوانده می شوند، از محبوبیت بیشتری در مقایسه با ترامپ برخودار است. بایدن در ایالت میشیگان 8.2 و در ایالت پنسیلوانیا 7.3 و در ایالت ویسکانسین 6.4 و در ایالت فلوریدا 7 و در ایالت آریزونا 2.8 و در ایالت کارولینای شمالی دو امتیاز از ترامپ بیشتر دارد. ترامپ در انتخابات سال 2016 در هر شش ایالت در رقابتی بسیار نزدیک با کلینتون پیروز شد. اما هم اکنون با توجه به اختلاف امتیاز دو حزب به نظر می رسد ترامپ در این شش ایالت رقابت سختی را پیش رو دارد.

شبکه تلویزیونی امریکایی ای بی سی طی گزارشی درباره انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تصریح کرد: «وقتی با رای دهندگان حرف می زنیم در می یابیم که بایدن نسبت به ترامپ برتری دارد. اما تغییر چنین وضعیتی ناممکن نیست. این وضعیت ممکن است در سه ماه آینده به طور چشمگیری تغییر کند.» ادوارد فولی، مدیر برنامه قانون انتخابات در دانشگاه ایالتی اوهایو در مصاحبه با ان اچ کی گفت: «ویروس کرونا رقابت تنگاتنگ انتخابات رئیس جمهوری آمریکا را به مراتب دشوارتر می کند.» وی در ادامه افزود: «‌ایالت هایی که تا کنون رای گیری پستی را به طور کامل تجربه نکردند، با بزرگترین چالش ها رو به رو خواهند شد. به عنوان مثال ،‌ ایالت پنسیلوانیا در انتخابات دوره قبل فقط پنج درصد رای گیری پستی داشته که ممکن است در این دوره به پنجاه تا هفتاد درصد برسد.» فولی همچنین خاطرنشان کرد، به احتمال قوی حداقل یک یا دو هفته طول خواهد کشید تا نتایج انتخابات رییس جمهور آمریکا مشخص شود.

منبع: ان اچ کی / تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: ایالات متحده امریکا جو بایدن دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری امریکا


( ۸ )

نظر شما :