شکوری راد: انزوای دیپلماتیک ‌آمریکا در تقابل با ایران کم سابقه است

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۹۹۴۴۲۷ سرخط اخبار

ایرنا- دبیرکل حزب اتحاد ملت انزوای دیپلماتیک آمریکا در تقابل با ایران را اتفاقی کم سابقه ارزیابی کرد و گفت:‌ باید با بها دادن بیش از پیش به ابزار دیپلماسی اجازه داد این مسیر تا رفع همه فشارها از کشور ادامه یابد.

«علی شکوری راد»  پیروزی دیپلماتیک ایران که مانع از رای آوردن قطعنامه پیشنهادی آمریکا در مورد تمدید تحریم تسلیحاتی کشورمان در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شد را بسیار با اهمیت شمرد و از تلاش‌های وزارت خارجه در این باره تقدیر کرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت، گفت: در شرایطی که بسیاری جهان را هنوز در دوره یکجانبه‌گرایی فرض می‌کنند، اما این قدرت جهانی تنها رای مثبت جمهوری دومنیکن را در پروژه‌ای پشت سر خود دید که برای آن تبلیغات و هزینه فراوانی کرده بود. این واقعیت حاکی از توفیق دیپلماسی فعال دولت و به خصوص برجامی است که با همه ناکامی‌ها و تخریب‌هایی که از داخل و خارج دیده، این گونه دستاوردهای مهم را برای ایران در پی داشته است.

وی انزوای دیپلماتیک آمریکا در تقابل با ایران را اتفاقی کم سابقه دانست و اظهار داشت: تجربه نشان داده که سیاست در کنار مقاومت بیش از شعار در کنار ماجراجویی می‌تواند مقابل زورگویی قدرت‌ها موثر واقع شود.

شکوری راد تاکید کرد: باید با بها دادن بیش از پیش به ابزار دیپلماسی و کنترل هیجانات تندروهای داخلی در مخالفت با آن، اجازه داد که این مسیر تا رفع همه فشارها از کشور ادامه یابد و همه ابزارهای دیگر نیز در خدمت دیپلماسی و در هماهنگی کامل با وزارت خارجه به کار گرفته شوند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت گفت: بزرگ‌ترین پشتوانه و قدرت برای مقابله با زورگویی و تهدید خارجی، انسجام در داخل بر پایه دموکراسی و تحقق کامل حق حاکمیت ملی و سپس دیپلماسی فعال در منطقه و جهان است. هر نیرویی که به تحقق این دو عنصر اساسی کمک کند در خدمت منافع ملی است و هر نیرویی که در جهت کاهش این قدرت‌ها عمل کند، خواهی نخواهی به نفع دشمنان و رقبای ایران عمل کرده است. کندی و تندی شعارها هم تاثیری در صحت این واقعیت ندارد.

به گزارش ایرنا قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران عصر جمعه با  ۱۱ رای ممتنع، ۲ رای موافق آمریکا و جمهوری دومینیکن و ۲ رای مخالف روسیه و چین به تصویب نرسید.


( ۳ )

نظر شما :