پوتین: روسیه به تقویت توان هسته‌ای خود ادامه خواهد یافت

۰۷ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۷ کد : ۱۹۹۵۸۳۶ سرخط اخبار

رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو به تقویت پتانسیل صنعت هسته‌ای خود ادامه خواهد داد تا به چالش‌های فناوری و ژئوپولتیکی واکنش نشان دهد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در سخنانی به مناسبت "روز کارگران صنعت هسته‌ای" گفت: تاریخ اثبات کرده است که کسب دستاوردهایی در حوزه پیچیده‌ای چون صنعت هسته‌ای تصادفی نیست، این‌ها با فعالیت دانشگاه‌های علمی و مهندسی، کار سیستماتیک ده‌ها شرکت و هزاران تن، آموزش با کیفیت بالا و سیستم آموزش کارمندان پشتیبانی می‌شوند.

رئیس‌جمهور روسیه افزود: امروز توسعه پویای مجموعه هسته‌ای داخلی، این واقعیت که کار در اینجا دوباره برای جوانان معتبر و جذاب شده است، ثابت می‌کند که روسیه چنین پتانسیلی را دارد و ما به طور مداوم آن را تقویت خواهیم کرد و به شکل مناسب به چالش‌های ژئوپولتیک و فناوری قرن ۲۱ پاسخ خواهیم داد.

در اواسط آوریل،‌ ولادیمیر پوتین، دولت روسیه را به تدوین و تصویب برنامه‌ای به منظور توسعه فناوروی و علم هسته‌ای در روسیه تا ۲۰۲۴ موظف کرد. هدف از این برنامه تضمین امنیت انرژی روسیه است و از سوی آژانس انرژی هسته‌ای دولتی روسیه موسوم به روس‌اتم تدوین شد.


نظر شما :