ارمنستان: ایران موضعی سازنده و مسئولانه در منطقه دارد/ طرح ایران را با دقت بررسی می‌کنیم

۰۹ آبان ۱۳۹۹ | ۱۲:۴۲ کد : ۱۹۹۶۶۶۴ سرخط اخبار

وزیر خارجه ارمنستان موضع منطقه‌ای "سازنده و مسئولانه" جمهوری اسلامی‌ ایران را ستود.

به گزارش ایسنا، به نقل ارمنیا نیوز، زهراب مناتسکانیان، وزیر خارجه ارمنستان در گفت‌وگو با ریانووستی گفت: ایران کشوری بزرگ در منطقه ‌ماست و برخلاف ترکیه وقتی مسئله به صلح و امنیت منطقه می‌رسد، موضعی سازنده و مسئولانه را اتخاذ می‌کند.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ارمنستان هم اعلام کرد مناتسکانیان وزیر امور خارجه این کشور در دیدار با عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه ایران قول داده که ایروان راهکارهای تهران برای حل مسئله قره باغ را با دقت مطالعه کند.

به گزارش اسپوتنیک، در اطلاعیه منتشره از سوی وزارت خارجه ارمنستان آمده است: "عراقچی در مورد رویکردهای کشورش برای غلبه بر وضعیت فعلی و برقراری آتش بس (در قره باغ) صحبت کرد. در این رابطه وزیر امور خارجه ارمنستان خاطرنشان کرد که رویکردهای ایران در مسئله قره باغ  به طور کامل و مفصل مورد مطالعه قرار خواهد گرفت."

وزیر خارجه ارمنستان در عین حال درباره راهکار حل مناقشه قره‌باغ‌ افزود: روسای مشترک گروه مینسک تنها قالب‌های توافق شده بین‌المللی برای میانجیگری و مذاکرات هستند و به نقش آن‌ها در بیانیه‌ای مشترک در ۱۰ اکتبر و سپس در بیانیه‌های ۱۷ و ۲۵ اکتبر تاکید شده است.
انتهای پیام


( ۳ )

نظر شما :