وزارت خارجه در توییتی اعلام کرد: سابقه تاریک سعودی‌ها، سایه سنگینی بر نشست گروه ۲۰ انداخته است

۳۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۹۹۷۳۴۷ سرخط اخبار

وزارت خارجه ایران در توییتی به بازنشر انتقادها و اعتراض‌ها به ریاست عربستان بر نشست آتی گروه ۲۰ پرداخت.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه توییترش در عکس نوشته‌ای به زبان انگلیسی با بیان این که نشست گروه۲۰ با ریاست عربستان سعودی در تاریخ ۲۱ و ۲۲ نوامبر تحت شعار مبارزه با فساد برگزار می‌شود، نوشت: به دلیل سابقه تاریک عربستان سعودی، ۴۵ نفر از اعضای سنای آمریکا خواستار تحریم این نشست توسط دولت شده‌اند. ۶۵ نفر از اعضای پارلمان اروپا نیز در نامه‌ای خواستار تنزل حضور اتحادیه اروپا در نشست مجازی گروه ۲۰ شده‌اند. 
در ادامه این عکس نوشته آمده است: نشست گروه ۲۰ عربستان سعودی با شعار ساختن آینده‌ای عادلانه‌تر برای زنان و مبارزه با فساد مزین شده است‌. یک مقام عفو بین‌الملل گفته است کسانی که خواستار ایجاد تغییراتی اساسی در عربستان سعودی بوده‌اند، حال در زندان به سر می‌برند. رهبران جهان نباید فریب این ظاهرسازی را بخورند. باید به همان اندازه‌ای که به دنبال سرمایه‌گذاری در عربستان سعودی هستند، نگران حقوق بشر نیز باشند.
در انتهای این نوشته آمده است: ۲۰۲۰ سال خوبی برای محمد بن سلمان نبوده است‌. مجمع عمومی سازمان ملل درخواست کاندیداتوری عربستان برای عضویت در شورای حقوق بشر را رد کرده است‌. حال سابقه تاریک سعودی‌ها، سایه سنگینی بر نشست گروه ۲۰ که در عربستان سعودی برگزار می‌شود، انداخته است‌.
انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :