نماینده عراقی اعلام کرد؛ ممانعت آمریکا از ارسال نتایج تحقیقات پرونده ترور سردار سلیمانی به پارلمان عراق

۰۶ آذر ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۰ کد : ۱۹۹۷۴۷۵ سرخط اخبار

یکی نماینده عراقی اعلام کرد که سفارت آمریکا در بغداد مانع ارسال نتایج تحقیقات درباره پرونده ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به پارلمان می شود.

به گزارش ایسنا، عبدالامیر التعیبان، نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق امروز(چهارشنبه) در گفتوگو با خبرگزاری المعلومه گفت: سفارت آمریکا در بغداد دیدگاه های خود را به دولت عراق تحمیل می کند و مانع رسیدن نتایج تحقیقات در رابطه با پرونده ترور فرماندهان پیروزی( سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس) به پارلمان می شود.

وی تاکید کرد که این مساله روشن و واضح است.

التعیبان بار دیگر با تاکید بر اینکه سفارت آمریکا تصمیمات خود را به دولت و حاکمیت عراق تحمیل می کند گفت: از آمریکا می خواهیم که به سرکشی های خود علیه حاکمیت و ملت عراق پایان دهد.
پیش از این مهدی تقی امرلی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرده بود: کمیسیون امنیت و دفاع به دولت عراق فشار خواهد آورد تا گزارش مربوط به پرونده ترور فرماندهان پیروزی( سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس ) را در سریع ترین زمان ممکن به پارلمان بفرستد. دولت عراق ملزم است تا طی چند روز آینده نتایج تحقیق در رابطه با ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه بغداد را ارسال و طرف هایی که در این جنایت با آمریکایی ها دست داشتند را مشخص کند.

امرلی با بیان اینکه پارلمان عراق پیگیر این مساله بوده و خواهان ارسال سریع نتایج تحقیقات است افزود: زمانی که نتایج به دست ما برسد ،پارلمان تصمیمات خود در این رابطه را اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :