رایزنی سفیر ایران با وزیر خارجه جدید سوریه

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۲ کد : ۱۹۹۷۶۶۹ سرخط اخبار

سفیر ایران در سوریه با  فیصل مقداد وزیر خارجه جدید این کشور عربی دیدار و رایزنی کرد. 

به گزارش ایسنا، فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه  در دیدار با جواد ترک آبادی سفیر ایران در دمشق بار دیگر تاکید کرد که سوریه در کنار ملت و دولت ایران  برای مقابله با تلاش‌ها جهت ضربه زدن به توانمندی علمی و ملی ایران ایستاده است.
براساس اعلام خبرگزاری سانا سوریه ، فیصل مقداد همچنین  گفت :  این جنایت «ترور دانشمند ایرانی» بر همه جهان تاثیرگذار است، زیرا تنها عملیات ترور نیست، جامعه جهانی باید آن را محکوم کند و سازمان ملل به مسئولیت خود برای مبارزه با تروریسم و پایبندی به قوانین بین المللی عمل کند چرا که در غیر این صورت منطقه شاهد تنش بیشتری خواهد بود. 
‎وزیر امور خارجه سوریه  ابراز اطمینان کرد که ایران توان مقابله با چنین جنایات تروریستی را دارد که در پس آن رژیم صهیونیستی و حامیانش در این راهزنی بین المللی قراردارند.
در این دیدار سفیر ایران هم با تقدیر از همبستگی سوریه در این دوران دشوار تاکید کرد : جمهوری اسلامی ایران هرگز در برابر چنین جنایات وحشیانه ای دست بسته نخواهد بود.

ترک آبادی بر اراده ایران برای ادامه گسترش روابط و همکاری استراتژیک با سوریه در زمینه های مختلف برای مقابله با چالشهای مشترک پیش روی دو کشور تاکید کرد.

 بر اساس این گزارش دو طرف در این دیدار بر ادامه هماهنگی و رایزنی میان دو کشور در خصوص تحولات  و رخدادهای مختلف تاکید کردند .

انتهای پیام


نظر شما :