رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه ترور محسن فخری‌زاده را محکوم کرد

۰۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۴ کد : ۱۹۹۷۶۸۱ سرخط اخبار

رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه در پی ترور دانشمند هسته‌ای ایران این اقدام را محکوم و خواستار خودداری از انجام هرگونه اقدام تنش‌زا در منطقه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از تاس، لئونید اسلاتسکی، رئیس کمیته روابط خارجی دومای روسیه روز یکشنبه در توییتی نوشت: قتل محسن فخری‌زاده، فیزیک‌دان ایرانی یک حمله تروریستی با هدف تحریک جدید علیه ایران بوده است. مهم است که از افرایش تنش‌ها در منطقه جلوگیری شود.

وی همچنین گفت: روسیه بدون توجه به اینکه چه کسی اینکار را انجام داده است، این قتل را محکوم می‌کند و عمیقا به ایران و نزدیکان فخری‌زاده تسلیت می‌گوید.

به گزارش ایسنا، روز جمعه طی یک اقدام تروریستی در منطقه ای در نزدیکی تهران محسن فخری زاده دانشمند برجسته ایران در زمینه دفاعی و هسته ای به شهادت رسید.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران ضمن محکوم کردن این اقدام تصریح کرد: تروریست‌ها یک دانشمند برجسته ایران را ترور ‌کردند. این بزدلی - که نشانه‌های جدی از نقش اسراییل در آن دیده می‌شود - نشانگر جنگ‌طلبی از سر استیصال مرتکبین این اقدام است.

وی افزود: ایران جامعه بین‌المللی - خصوصا اتحادیه اروپا - را به پایان دادن استانداردهای دوگانه شرم‌آور خود و محکوم کردن این عمل تروریستی دولتی فرامی‌خواند.

انتهای پیام


نظر شما :