پوتین، اردوغان را در جریان نتایج دیدارش با رهبران جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار داد

۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۰۲:۰۰ کد : ۱۹۹۹۰۳۲ سرخط اخبار

رئیس‌جمهوری روسیه امروز، چهارشنبه تماس تلفنی را با رجب طیب اردوغان در خصوص مذاکراتش با رئیس‌جمهوری آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان برقرار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، کاخ کرملین اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه امروز تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود برقرار کرد و او را در جریان نتایج دیدارش با الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان قرار داد.

پوتین خاطرنشان کرد: علی‌اف و پاشینیان در این دیدار بر تلاش در جهت برقراری روابط عادی بین آذربایجان و ارمنستان تاکید کردند.

کرملین افزود: پوتین و اردوغان برخی جوانب تشکیل مرکز روسی - ترکیه‌ای با هدف نظارت بر آتش‌بس و توقف درگیری‌ها در قره‌باغ بررسی کردند.

براساس بیانیه کرملین، اردوغان حمایت خود را از تلاش‌های مسکو برای حل درگیری قره‌باغ اعلام کرد و خواستار ادامه هماهنگی بین روسیه و ترکیه از جمله در جهت توسعه اقتصادی منطقه و پیشبرد طرح‌های متقابل شد.

در این بیانیه تاکید شد، دو رئیس‌جمهوری راه‌های افزایش تبادل تجاری بین دو کشور و مقابله با کرونا از جمله طرح‌های همکاری در جهت تولید واکسن را بررسی کردند.

انتهای پیام

 
 
 


نظر شما :

ساسان،اشکانی ۲۵ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۴
چرا در مورد تروریست‌های تکفیری سوریه صحبت نمی‌کنند ؟ چرا در مورد خطر نیو عثمانی گری،پانترکیسم، صحبت نمیکنند؟،ایا پوتین نمی‌داند که اردوغان شعر آراز. آراز را خوانده است؟،چرا بدون اجازه ایران که طرفدار همسایه عزیزش ارمنستان بزرگ است،با دولت جعلی باکو قرار داد صلح میبندند،. ما تا حقوق ارامنه عزیز در قره باغ تامین نشود اجازه کریدور به نخجوان را نمیدهیم،. ارمنی‌ها ،از نظر نژادی مثل قوم فوق متمدن فارس ، هندی هستند،وما نمی‌توانیم با موغول زادگان،همسایه باشیم ،بهتر است،قره باغ مجددا،به ارمنستان تحویل داده شود،