انتقاد گریفیث از تصمیم وزارت خارجه آمریکا درباره انصارالله یمن

۲۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۹۹۹۰۸۱ سرخط اخبار

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن از تصمیم آمریکا برای قرار دادن نام انصار الله در فهرست سازمان‌های "تروریستی" به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مارتین گریفیث، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن در سخنانی در جریان نشست مجازی شورای امنیت در واکنش به تصمیم آمریکا برای "تروریستی" خواندن جنبش انصارالله یمن به شدت از این تصمیم انتقاد کرد و گفت که این تصمیم تلاش‌های سازمان ملل برای حل و فصل اختلافات در یمن را متضرر خواهد کرد.

وی گفت که این اقدام آمریکا همه تلاش‌ها برای جمع کردن تمامی طرف‌های یمنی بر سر یک میز را بی‌نتیجه خواهد کرد.

گریفیث افزود: برقراری صلح در یمن در گذشته آسان نبود، اما به عقیده من امروز دشوارتر شده است، اما با این وجود و علی‌رغم تمامی درد و رنجی که ملت یمن متحمل شده‌اند، یک راه نجات وجود دارد و صلح زمانی محقق خواهد شد که اراده لازم برای تحقق آن وجود داشته باشد.

دوشنبه مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه کشورش تصمیم خود را برای تروریستی خواندن انصارالله یمن به کنگره ابلاغ خواهد کرد.

آمریکا در حالی قصد تروریستی خواندن انصارالله را دارد که با فروش سلاح به عربستان طی چند سال گذشته در کشتار ملت بی‌گناه یمن و ارتکاب جنایت علیه آنها نقش قابل توجهی داشته است.

انتهای پیام


( ۱ )

نظر شما :