واکنش مجلس اعلای شیعیان لبنان و جنبش امل به تحریم آستان قدس رضوی

۲۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۳ کد : ۱۹۹۹۱۰۴ سرخط اخبار

مجلس اعلای شیعیان لبنان و جنبش امل این کشور در بیانیه‌ هایی جداگانه اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی را محکوم کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از العهد، مجلس اعلای شیعیان لبنان ضمن محکوم کردن اقدام اخیر آمریکا در قرار دادن نام آستان قدس رضوی در لیست تروریستی اعلام کرد: این اقدام خطرناک و بی سابقه که مقدسات دینی را هدف قرار داده است، احساسات مسلمانان را بر می انگیزد و نقض قوانین و عرف های بین المللی و ارزش های دینی و فرهنگی به شمار می رود.

مجلس اعلای شیعیان لبنان در ادامه از دولت آمریکا خواست که این اقدام غیرقانونی و غیراخلاقی را لغو کند.

این مجلس همچنین از سازمان یونسکو درخواست کرد که اقدام دولت آمریکا در تحریم آستان قدس رضوی را محکوم کند.

به نقل از خبرگزاری رسمی لبنان(ان ان ای) جنبش امل نیز در بیانیه ای اقدام آمریکا در قرار دادن نام آستان قدس رضوی را محکوم و تاکید کرد: این اقدام یک اقدام خصمانه ‌و خطرناک و بی سابقه علیه تمام ادیان آسمانی است و تنها مسلمانان را هدف قرار نداده است بنابراین تمام امت ها باید با آن مخالفت کنند زیرا این گام دولت آمریکا توهین به تمام عقاید دینی و نقض قوانین و ارزش های انسانی به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، بیش از این نیز حزب الله لبنان در بیانیه ای تاکید کرد: به نظر می رسد با نزدیک شدن به پایان دوره ریاست جمهوری ترامپ، میزان جنون و نفرت در وزیر خارجه آمریکا به شکل چشمگیری افزایش یافته و نفرت آشکار خود را در بیش از یک جهت پراکنده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: قرار دادن نام حرم مطهر رضوی و تولیت محترم آن شیخ احمد مروی(حفظه الله تعالی) در فهرست تروریسم و تحریم‌های آمریکا اقدامی کاملاً بی‌سابقه است. حرم رضوی یک مکان و عبادتگاه مقدس است که میلیون ها مسلمان آن را زیارت می کنند و جایگاه ویژهای از نظر معنوی و اعتقادی در بین مسلمانان دارد.

حزب الله لبنان تاکید کرد: این اقدام احمقانه توهین به اسلام واقعی، ارزش‌های معنوی و ادیان الهی و گامی است که با عبور از سیاست و اختلافات سیاسی، کار را به اعلام جنگ صریح با ادیان و اعتقادات دینی کشانده است. این بیانگر سطح زوال اخلاقی و فکری وزارت امور خارجه و هیات حاکمه آمریکا است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌های جدیدی علیه چندین شخص و نهاد در ارتباط با ایران وضع کرد که نام آستان قدس رضوی و حجت الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس نیز در لیست تحریم ها به چشم می خورد.


نظر شما :