فؤاد حسین با شمخانی دیدار کرد

۰۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰ کد : ۲۰۰۰۳۸۹ سرخط اخبار

«فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق پیش از ظهر امروز با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق که در دومین سفرش ظرف یک ماه گذشته امروز در تهران حضور دارد، پیش از ظهر امروز (شنبه) با حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی همچنین قرار است ظهر امروز با حضور در محل وزارت امور خارجه با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار و به رایزنی درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بپردازد.

فؤاد حسین در سفر قبلی به تهران با علی شمخانی دیدار و گفت‌وگو کرده بود. علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار گفته بود: آمران و مرتکبان جنایت تروریستی ترور شهید سلیمانی و همرزمانش باید تحت پیگرد حقوقی قرار گرفته و به اشد مجازات برسند. 

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز از دیدار و گفت‌وگوهای «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق در تهران با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه و دیگر مقامات سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران خبر داد. 

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از سفر امروز (شنبه) وزیر خارجه این کشور به تهران خبر داده بود. این مقام عراقی گفت که محورهای گفت‌وگو در این سفر درباره روابط دوجانبه، اوضاع منطقه و جلوگیری از تشدید اوضاع خواهد بود.

این دومین سفر وزیر خارجه عراق به تهران در یک ماه اخیر است. او ۱۵ بهمن ماه نیز به تهران سفر و با وزیر امور خارجه و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌و‌گو کرده بود.


( ۲ )

نظر شما :