محکومیت اقدام  آمریکا در حمله به نیرو‌های عراقی

۰۹ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۷:۵۴ کد : ۲۰۰۰۴۰۰ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه کشورمان، اقدام خطرناک آمریکا در حمله به نیرو‌های عراقی در مناطق مرزی عراق و سوریه را محکوم و این حملات غیر قانونی را نقض حاکمیت این کشور قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، در دیدار آقایان ظریف و فواد حسین وزیر خارجه عراق ابعاد مختلف همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تبادلات مرزی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار برخی حملات و اتفاقات اخیر در داخل خاک عراق را مشکوک دانست که می‌تواند با هدف اختلال در روابط ایران و عراق و برهم زدن امنیت و ثبات این کشور طراحی شده باشد.
وی افزود: ما بر ضرورت اقدام دولت عراق برای یافتن مسببان این حوادث تاکید داریم.
اقای ظریف با اشاره به مشکلاتی که برای تانکر‌های حامل سوخت ایرانی در مرز تمرچین پیش آمده، ابراز امیدواری کرد با مساعدت مقامات عراقی مشکلات تردد تانکر‌ها بین دو کشور حل و فصل شود.
وزیر امور خارجه کشورمان فراهم شدن مقدمات آغاز ساخت و تکمیل خط آهن شلمچه - بصره را کمک به گسترش مناسبات تجاری بین دو کشور دانست و خواستار سرعت عمل مسئولان مربوطه دو کشور برای اجرائی شدن هرچه سریعتر این خط آهن شد.
وزیر امور خارجه عراق نیز در این ملاقات ضرورت مساعی دو طرف برای گسترش همه جانبه روابط را مورد تاکید قرار داد و آمادگی بغداد برای توسعه روابط را به اطلاع وزیر امور خارجه کشورمان رساند.
وی با اشاره به پیشرفت‌های بدست آمده در مذاکرات بین دو کشور در زمینه دسترسی ایران به منابع مالی خود در عراق، بر آمادگی این کشور در جهت تسهیل دسترسی ایران به وجوه خود در این کشور تاکید کرد.
فواد حسین گفت: اطمینان می‌دهم بغداد اجازه سوء استفاده از اتفاقات این کشور برای برهم زدن روابط عالی دو کشور را نخواهد داد.
در این دیدار تحولات منطقه‌ای نیز مورد بحث و گفتگوی طرفین قرار گرفت.


نظر شما :