افشای پنهانکاری کاخ سفید درباره واکسیناسیون ترامپ

۱۲ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۷ کد : ۲۰۰۰۵۰۴ سرخط اخبار

یکی از مشاوران ترامپ گفت رئیس‌جمهور سابق آمریکا و همسرش هنگام حضور او در کاخ سفید در ماه ژانویه به صورت مخفی واکسن زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مشاوران رئیس‌جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» گفت «دونالد ترامپ» و همسرش در ماه ژانویه در کاخ سفید واکسن کرونا زدند.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست که وی از چه واکسنی استفاده کرده و کاخ سفید در آن زمان واکسن زدن رئیس‌جمهور آمریکا را مخفی نگه داشت.

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، ترامپ ماه‌ها بعد از شیوع کرونا به صورت علنی با اظهاراتش این ویروس را بی‌اهمیت می‌خواند و از زدن ماسک امتناع می‌کرد. عملکرد او در مقابله با همه‌گیری مرگبار کرونا در آمریکا همواره زیر سوال بود و در اواخر دوره ریاست‌جمهوری‌اش هم با انتقادات در خصوص برنامه واکسیناسیون مواجه بود. 

پنهانکاری وی درباره دریافت واکسن در حالی است که سران کشورای مختلف برای تشویق مردم خود و اطمینان دادن به آن‌ها، تزریق واکسن کرونا را به صورت علنی و در مقابل دوربین‌ها انجام می‌دهند.

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اخیراً با اشاره به دوران ترامپ گفت مجادلات و شکاف‌های سیاسی یک سال گذشته در آمریکا به فوت نیم میلیون نفر بر اثر همه‌گیری «کووید۱۹» دامن زد.

وی در این باره توضیح داد ویروس کرونا زمانی به ایالات متحده وارد شد که این کشور درگیر اختلافات سیاسی بود و حتی موضوع «ماسک زدن» هم به‌جای اینکه یک اقدام بهداشتی باشد، به یک مسئله سیاسی تبدیل شده بود.

او همچنین گفته بود رئیس جمهور سابق آمریکا پس از شکست در انتخابات، مبارزه با شیوع ویروس کرونا را رها کرد.

این پزشک آمریکایی با اشاره به اینکه کار با شش رئیس جمهور آمریکا را در کارنامه دارد، گفت در دوره ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» که بیماری ایدز حضور یافت، میان این دو کشمکش‌هایی وجود داشت اما رئیس‌جمهور وقت آمریکا برخلاف ترامپ هیچگاه مانعی بر سر راه او قرار نداد.

ترامپ از ابتدای شیوع ویروس کرونا در آمریکا تأکید داشت این بیماری مشابه سرماخوردگی است و با گرم شدن هوا از بین می‌رود. او با اجباری شدن استفاده از ماسک و اعمال محدودیت و قرنطینه در شهرهای آمریکا نیز مخالف بود.

هشدارهای فائوچی درباره جدی گرفتن بیماری کووید-۱۹، موجب شد ترامپ وی را از حضور در کنفرانس‌های خبری روزانه که از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شدند منع کند. ترامپ قصد داشت در دوره دوم ریاست‌جمهوری، فائوچی را اخراج کند.


( ۲ )

نظر شما :