خشونت نژادپرستانه استرالیایی ها علیه چینی ها

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۵ کد : ۲۰۰۰۶۹۸ سرخط اخبار

روزنامه "دِ استرالین" استرالیا روز دوشنبه، براساس یک نظرسنجی جدید که در استرالیا توسط موسسه لووی انجام شده است اعلام کرد که از هر ۵ چینی ساکن استرالیا یک نفر مورد خشونت فیزیکی، حمله و یا تهدید قرار می گیرد.

به گزارش ایرنا، این  نظرسنجی که توسط موسسه لووی (Lowy Institute) انجام شده نشان می دهد بیش از یک سوم چینی های استرالیا در طول سال گذشته تبعیض را در این کشور تجربه کرده اند.

یافته های این نظرسنجی که توسط این اندیشکده امور خارجی استرالیا انجام شد نشان می دهد ۳۷ درصد از چینی های استرالیا معتقدند به دلیل چینی تبار بودنشان به شکل متفاوت با آنها برخورد شده است. دو سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که همه گیری کروناویروس باعث تشدید تبعیض علیه آنها شده است و ۵۲ درصد از آنها نیز گفتند تنش های دیپلماتیک بین استرالیا و چین از دیگر عوامل  موثر در این اتفاق بوده است.

 در ادامه این نظرسنجی آمده است: ۱۸ درصد در بیش از هزار نفر از شرکت کنندگان چینی تبار در استرالیا در این نظرسنجی اعلام کردند در طول ۱۲ ماه قبل از دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل پیشینه قومی که دارند مورد حمله یا تهدید فیزیکی قرار گرفته اند.

سال گذشته، در پی تشدید تنش ها بین کانبرا و پکن، چین به شهروندانش توصیه کرد به استرالیا سفر نکنند چرا که ممکن است مورد خشونت و تبعیض قرار گیرند.در آن زمان سایمون بیرمنگام وزیر دارایی استرالیا چنین ادعای را رد کرد.

 تحقیق موسسه لووی نشان داد اکثر استرالیایی های چینی نوعی حس تعلق قوی یا متوسط به استرالیا دارند و اکثرشان احساس می کنند فرهنگشان در استرالیا پذیرفته شده است. این در حالی است که روابط استرالیا و چین در بدترین وضعیت خود در طول چند دهه گذشته قرار  دارد.

این نظرسنجی حاکی از آن است که ۶۷ درصد از استرالیایی های چینی از تحریم هدفمند علیه «مقامات چینی که با موارد نقض حقوق بشر ارتباط دارند» حمایت می کنند. کمتر از یک سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که پوشش رسانه های استرالیا در مورد چین منصفانه و متوازن است.


نظر شما :