ماجرای مشاجره شدید ترامپ با مایک پنس؛ پرتاب روزنامه مچاله بین رئیس‌جمهور و معاونش

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۷ کد : ۲۰۰۴۶۷۵ سرخط اخبار

«مایکل بِندر» خبرنگار ارشد آمریکایی در یک کتاب، از مشاجره شدید سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ رئیس‌جمهور وقت این کشور با مایک پنس نفر دوم دولتش و پرتاب روزنامه مچاله شده بین آنها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از شش ماه از کنار رفتن دونالد ترامپ از ریاست جمهوری، کتابی در آمریکا درباره دلایل شکست او از جو بایدن نگارش شده و در آن از مشاجره شدید ترامپ با نفر دو دولتش خبر داده شده است.

به گزارش «واشنگتن اگزمینر»، خبرنگار آمریکایی حوزه کاخ سفید در روزنامه «وال استریت ژورنال» نام کتابش را که قرار است طی هفته آینده در آمریکا توزیع شود، «آیا ما واقعا این انتخابات را برنده شدیم: روایت داخلی درباره اینکه ترامپ چطور باخت»، گذاشته است.

به روایت این رسانه آمریکایی، سال ۲۰۱۸ بین دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آن زمان این کشور با مایک پنس معاون رئیس‌جمهور و نفر دوم دولت او بر سر جذب یک نفر در کارزار انتخاباتی ترامپ مشاجره لفظی شدیدی رخ داد و کار به پرتاب روزنامه مچاله شده بین دو طرف کشید.

طبق متن کتاب «مایکل بِندر»، رئیس‌جمهور وقت آمریکا از این موضوع که مایک پنس معاونش بدون مشورت و صحبت با او «کوری لواندوفسکی» را به عنوان عضو ارشد کارزار انتخاباتی جذب کرد، برآشفت چرا که لواندوفسکی که مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ در کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ بود، جزو مظنونان پرونده تحقیقات درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ و تبانی کارزار ترامپ با مسکو بود.

در کتاب او آمده است: «آقای ترامپ گزارش یک روزنامه درباره استخدام (کوری لواندوفسکی در کارزار انتخاباتی) دستش بود و گفت که این کار باعث شده که او ضعیف به نظر برسد و مثل این است که تیم خودش او را رها کرده باشند چرا که درباره نقش او درباره دخالت روسیه در انتخابات تحقیقات در جریان است. او این گزارش روزنامه را مچاله کرد و به سمت معاون رئیس‌جمهور پرتاب کرد و گفت "این واقعا خیانت است"».

به نوشته این خبرنگار آمریکایی، مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال این اقدام ترامپ به شدت از کوره در رفت.

نفر دوم دولت سابق آمریکا بر این موضوع تاکید کرد که جذب لواندوفسکی با توصیه و نظر «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد ترامپ صورت گرفت و قرار بوده که او سر میز شام در این باره با ترامپ حرف بزند.

کار به همین جا ختم نشد و مایک پنس اظهارات و اقدام ترامپ در پرتاب روزنامه مچاله شده را با پرت کردن متقابل آن روزنامه جواب داد.

در کتاب «مایکل بِندر» آمده است: «آقای پنس روزنامه را برداشت و به سمت آقای ترامپ پرتاب کرد. او به سمت رئیس‌جمهور رفت و در فاصله چند اینچی از سینه وی انگشتش را به سمتش برد و گفت "ما در تک تک جزئیات کارها شما را در جریان قرار داده‌ایم ما این کار (جذب لواندوفسکی) را به خاطر شما و به عنوان یک لطف انجام دادیم و شما اینطوری جواب می‌دهید؟ باید ابتدا حقایق را درست متوجه شوید».

جنجال‌ها درباره مشاجره لفظی و پرتاب روزنامه بین ترامپ و مایک پنس با واکنش رئیس‌جمهور سابق آمریکا مواجه شد و او این روایت و محتویات کتاب را «داستان سرایی و کاملا غلط» خواند و رد کرد.

ترامپ با صدور یک بیانیه در این باره نوشت: «این داستان نوشته شده توسط روزنامه‌نگار درجه سه مایکل بِندر در خصوص دعوای بزرگ من و مایک پنس بر سر کوری لواندوفسکی، کاملا نادرست است. اصلا چنین دعوایی اتفاق نیافتاد و این یک داستان سرایی است همانند بسیاری دیگر از داستان‌های نگارش شده در بسیاری از کتاب‌هایی که درباره من منتشر شده است».

کتاب «مایکل بِندر» قرار است طی هفته آینده در آمریکا توزیع شود.

روابط ترامپ با مایک پنس بعد از انتشار نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و ادعای رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره «تقلب بزرگ» دموکرات‌ها و جو بایدن، تیره شد چرا که معاون ترامپ با درخواست‌های او برای تایید نکردن نتایج آرا در جلسه شمارش آرا در جلسه کنگره آمریکا موافقت نکرد.

طبق قانون اساسی آمریکا، معاون رئیس‌جمهور این کشور همزمان رئیس مجلس سنای ایالات متحده هم هست و وظیفه ریاست بر جلسه تایید آرای انتخابات ریاست جمهوری در جلسه کنگره را برعهده دارد.


( ۱ )

نظر شما :

سولویول ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰
دلتنگتم ترامپ دیوونه کجایی تو دقیقا کجایی؟