قدردانی اردوغان از رئیسی

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۱۸ کد : ۲۰۰۴۶۷۸ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور ترکیه در پیامی توییتری از کشورهایی که به فرو نشاندن آتش سوزی جنگل های ترکیه کمک کردند و مقامات آن ها از جمله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در صفحه توییترش نوشت: به نیابت از مردم کشورم، از تمامی کشورها و سازمان هایی که کمک هایشان، دعای خیر و تسلیت‌شان را در هنگام مبارزه ما با آتش سوزی جنگل ها فرستادند و برای کمک و فرستادن وسایل کمکی اعلام آمادگی کردند، سپاس‌گزارم. امیدواریم که در اسرع وقت این روند سخت را به سرانجام برسانیم. 

اردوغان در ادامه گفت: از ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور همسایه مان ایران، شیخ تمیم امیر قطر، زوران میلانوویک رئیس جمهور کرواسی و وُلُدیمیر زِلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای هم‌بستگی مستحکم‌شان قدردانی می کنم. 


( ۱ )

نظر شما :

مصطفی ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۱
اولا کمک زمان روحانی اتفاق افتاد نه رئیسی و تشکر و باید از روحانی میکرد نه رئیسی درثانی بیشتر مردم ایران راضی به این کمک نبودن کشوری که با ارسال تروریست و بارها حمله نظامی سوریه رو به آتش کشید کشوری که در جنایات صحرای سینای مصر دست داره کشوری که دیوار بتنی میکشه مرزش با ایران و سابقه نسل کشی ارامنه و آشوریها و کردها رو داره مستحق آتش هست و همه دنیا هم کمکش کنن دیر یا زود در آتش جنایاتش و خونهایی که ریخته خواهد سوخت ترکیه تنها کشوری که شرش به همه همسایه هاش رسیده و تو ایران دلیلی جز وجود لابی پانترک در قدرت برای کمک بهش نبود جز ترکهای ایران هیچکس راضی به این کمک نبود
خیرالله ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۳
جناب مصطفی از روزی که رهبر حکم تنفیذ ریاست جمهوری ریسی را امضا کرد و وی را ریس جمهور جدید ایران نامید (یعنی کار روحانی تمام شده) و اساسا روحانی از بعد نتیجه انتخابات با مشورت ومصلحت ریسی انجام وظیفه میکند،،،،،،، ، در ثانی نصف مردم ایران ترک اند ودولت ایران هم کشوری نیمه ترک است، واخیرا هم درخواست عضویت در شورای ترک کرده. ،،،،،سوریه را تروریستهای pkk تقسیم ودر اختیار امریکا گذاشته اند(از قامیشلی دیر الزوز،تا مینبیج کومپانی..) ،،،،،،دیوار بتنی را برای تروریستها کشیده نه مردم ایران،،،،،، نسل کشی ارامنه واسوریها بد نامیش به ترکیه مانده منفعتش مال اکراد شده که سرزمین ارامنه واسوریان راغصب ودر پی ایجاد وطن کردی هستید(یعنی اگر واقعا دلسوز ارامنه واسوریان هستید سرزمینهای غصبیشان را تحویل وخودتان هم به قندیل بر گردید)،،،،،،، انطور که معلوم است اتش سوزی کار همفکران تروریستت توست که مسبب اتش سوزی شده واعلان رسمی هم نموده وبه عهده گرفته اند، پس ناراحتی تو هم بیشتر از این لحاظ است که چرا اتش تروریستهای pkk توسط ایران خاموش میشود، ،،،،، ترکهای ایران اصلی ترین بدنه ملت ایران وبر عکس پ.ک.ک. که دنبال تجزیه وپان ایرانشهریها که دنبال بر اندازی نظام هستند ،ترکها مدافع اصلی نظام وانقلاب هستند وخواهند بود،(بخاطر کوری چشم تمامی پانها،وضد انقلابیون) ،،،،،، ولی اینرا هم بگم که این گونه کمکها از طرف ممالک دوست وهمسایه بیشتر جنبه سمبلیک وهمبستگی دارد تا نتیجه عمل ،شاید هواپیمای ابپاش ایران همینطور که رفته بر گردد ولی جنبه روانی مسیله سالیان درازی در خاطره ها میماند، (مثل کمک در زلزله ها که ممالک به همدیگر میکنند) ،،،،،،لذا کار تروریستها در به اتش کشیدن ممالک بیش از صد سال است که ادامه دارد وامروز با تقسیم سوریه وعراق، فرادا با تقسیم ترکیه وایران. پس مطمین باش مستحق اصلی اتش تروریستهای پ.ک.ک.واسالا ،کومله،پژاک،دمکرات،پارتی، هستند ولا غیر.
در جواب خیر الله ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۰۴
ایران از این درخواست‌ها به خیلی سازمانها داده فقط سمبولیک بوده ،انهم سفیر یا کاردانی که عملا با جا به جایی دولت و یا اتمام مأموریتش به محاق میرود ،تمام سیاستگذاری وزارت امور خارجه صورت میگیرد و تایید ریس جمهور و مجلس ،اما تمام دنیا میداند که ام فتنه خاورمیانه و یاغی منطقه ترکیه است ،امارهای متوهمانه نصف مردم ایران را ترک خطاب کردی هم سیاست فتنه انگیز ترکیه و باکو سرچشمه میگیرد ،هنوز هفته ای از تجمعات در تبریز نگذشته ادعای وطن پرستی کردی و مدافع نظام و انقلاب کردید ،شما با تحریک سایر اقوام نگرش سایرین به خود را تغییر و ننگ و بدنامی مزدوری ترکیه و باکو قرار دادید،چرا مناطق آشوری و ارمنی را تحویل آنها نمی دهید مگر کلیساها و قبرستانها قدیمی و تاریخ آنها نیست ؟؟؟؟؟ تجاوزات و اشغال سوریه و عراق مگر تجزیه این کشورها بدست ترکیه نیست ؟؟؟؟ حال چه بهانه بهتر از پ ک ک و کردها !!!! نگاهی به نقشه میثاق ملی ۲۰۲۳ ترکیه بیندازید بعد ادعای وطن پرستی کنید