افغان های ناامید در تلاش برای فرار از افغانستان

آشوب در فرودگاه کابل

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۰۵۰۶۱ اخبار اصلی عکس نوشته
طالبان پس از تحت کنترل درآوردن کاخ ریاست جمهوری در کابل پایان جنگ را اعلام کرد. کشورهای غربی هنوز نتوانسته اند اتباع خود را از افغانستان خارج کنند چون فرودگاه کابل در آشوب فرو رفته و افغان های وحشت زده از قدرت گرفتن مجدد طالبان، به دنبال راهی برای فرار از کشورشان هستند. افغانستان در سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ تحت کنترل طالبان بود و خاطره دردناک آن سال ها اکنون بسیاری از شهروندان این کشور را به وحشت انداخته است. از زمان خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از افغانستان و قدرت گرفتن تدریجی طالبان، بسیاری به سمت مرزهای زمینی فرار کرده اند، اما به نظر می رسد بی نتیجه ماندن طولانی ترین جنگ آمریکا نهایتا با اشغال کابل اثبات شد.
آشوب در فرودگاه کابل

کلید واژه ها: افغانستان طالبان تاثیرات خروج آمریکا از افغانستان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان سقوط کابل


( ۵ )

نظر شما :

پایان ظلم دور نیست ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۴
این سایه وحشت هم زیاد دوام نمی آورد، طالبان عنقریب چهره حقیقی نژاد پرستانه و قبیلوی خود را آشکار خواهند کرد و پروردگار قبر آنها را بدست خودشان میکند.
رفیعی مقدم ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۴
طریقت وشریعت چقدر ترسناک است،که مردم از دست مجریان به اصطلاح احکام دین چنین فرار میکنند، حتی از چرخ وبال هواپیمای دشمنشان(امریکا) که ۲۰ سال مملکتشان را به کشتار گاه تبدیل کرده،اویزان شده وسقوط از بلندای اسمان را بر زندگی زیر حکومت طالبان برایشان شیرین تر است. این صحنه ها فریاد وفغان افغانها از دست افغانها را عینا نمایش میکند، ونیازی به دشمن خارجی نیست. مقصر اصلی کیست؟