یک نماینده پارلمان لبنان: دوست به هنگام سختی شناخته می‌شود

۲۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۱ کد : ۲۰۰۶۲۱۰ سرخط اخبار

نماینده پارلمان لبنان در واکنش به ارسال سوخت از ایران به لبنان گفت که این اقدام جنبه انسانی و اخلاقی دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از ال بی سی آی، سزار معلوف ،نماینده پارلمان لبنان در واکنش به واردات سوخت ایران به لبنان گفت: از واردات نفت ایران استقبال کردم زیرا جنبه اخلاقی و انسانی دارد و مشکلات مردم لبنان را کاهش می دهد.

وی تاکید کرد: در نبود دولت کرامت انسان بی ارزش شد و نمی توان در خصوص وجود حاکمیت صحبت کرد و ما در یک مزرعه هستیم.

معلوف در ادامه خاطرنشان کرد هرگونه دخالت بین‌المللی در لبنان نقض حاکمیت است.

این نماینده لبنانی در ادامه این سوال را مطرح کرد که کشورهای خلیج(فارس) کجا هستند و اوضاع لبنان را نمی بینند؟ آیا امکان ارسال نفت به لبنان را نداشتند؟آیا کسی مانع آن ها شد؟ آیا با این اقدام تحت تحریم قرار می گرفتیم؟ دوست به هنگام دشواری شناخته می شود.

به گزارش ایسنا، پیش از این و د رپی اعلام خبر ارسال نفتکش ایرانی به لبنان از سوی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، سزار معلوف، عضو فراکسیون الجمهوریه القویه وابسته به حزب القوات اللبنانیه از جمله افرادی بود که از این مساله استقبال کرد.

وی در گفت وگو با شبکه المیادین تاکید کرد که اسرائیل تنها دشمن لبنان است و واکنش های اسرائیل درخصوص کشتی کمک های ایران به لبنان نقض حاکمیت ما است.

معلوف گفت: وقتی هم پیمانان عرب و غربی ما را فروختند آیا پذیرش کمک‌های ایران برای ما ممنوع خواهد بود؟ آیا پذیرش کمک های ایران برای ما ممنوع است درحالی که برخی ها برای ذلیل کردن ملت لبنان تلاش می کنند؟ هرگونه کمک غیر مشروط به لبنان را می پذیریم و ایران شروط خود را بر هیچ کس تحمیل نمی کند؟

معلوف همچنین تاکید کرد: در این بحران معلوم می شود که چه کسی دشمن و چه کسی دوست لبنان است، دوست کسی است که به کشور ما کمک کند.

شبکه الجدید در گزارشی نوشت: اطلاعات بدست آمده نشان می دهد که حزب القوات اللبنانیه سزار معلوف را از گروه های ارتباطی خود حذف کرده است.

این شبکه اعلام کرد: تاکنون حزب القوات اللبنانیه اخراج سزار معلوف را به وی اعلام نکرده است اما چنین رویکردی به ویژه بعد از انتقاد وی از سفیر  آمریکا در بیروت وجود دارد.

این نماینده لبنانی پیشتر خطاب به سفیر آمریکا گفت: صبح بخیر، خیلی دیر کردی، لبنان خیلی وقت است که غرق شده است.

بر اساس این گزارش معلوف در گفت وگویی مطبوعاتی در واکنش به اخراج وی از حزب القوات اللبنانیه گفت: سکوت در برابر اخبار موجود و عدم تکذیب آن ها به معنای رضایت رهبران حزب است.

وی گفت: میان اینکه نماینده باشم یا بنده، ترجیح می دهم که آزاد باشم.

معلوف ضمن تاکید بر استقبال از کشتی ایرانی، گفت که تاکنون تماسی از سوی مسئولان حزب القوات اللبنانیه نداشته است.


( ۳ )

نظر شما :