عربستان: با طالبان ارتباط نداریم/ احیای القاعده، داعش و طالبان نگران‌کننده است

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۸:۵۷ کد : ۲۰۰۶۲۴۶ سرخط اخبار

وزیر خارجه عربستان گفت که ظهور القاعده، داعش و طالبان در افغانستان واقعا مایه "نگرانی جدی" است.

به گزارش ایسنا، شاهزاده فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان در مصاحبه با ایندیا تودی گفت:   تروریسم فراملی یک نگرانی است. در حال حاضر طالبان متعهد شده است که خاک افغانستان برای تروریسم استفاده نخواهد شد.

این شاهزاده سعودی همچنین اظهار داشت که عربستان هیچ ارتباطی با دولت جدید طالبان در افغانستان ندارد. او گفت که کشورش قبل از به رسمیت شناختن این رژیم جدید "منتظر خواهد بود و اوضاع را رصد می‌کند". عربستان سعودی یکی از سه کشوری بود که رژیم طالبان را در دهه ۱۹۹۰ به رسمیت شناخت.

وزیر خارجه عربستان گفت: ما خواهان فراگیری و اطمینان از صلح و ثبات در افغانستان هستیم. من با وزیر خارجه هند در مورد این موضوع صحبت کردم و با هند به توافق رسیدم.

روز یکشنبه سوبرانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با همتای سعودی خود رایزنی کرد. وزیر خارجه عربستان روز شنبه برای سفری سه روزه وارد دهلی‌نو شد.

او گفت که پروازهای بین هند و عربستان به زودی برای سفر سیاحتی و همچنین سفرهای زیارتی از سر گرفته می‌شود. به دلیل پاندمی کرونا پروازها به حالت تعلیق درآمده است.

وزیر خارجه عربستان همچنین در خصوص مساله کشمیر تاکید کرد که این یک مساله دوجانبه میان هند و پاکستان است. او گفت: آنها باید با یکدیگر گفت‌وگو کرده و مناقشات را حل و فصل کنند.


( ۲ )

نظر شما :