حمایت وزیر خارجه پرتغال از برجام

۰۳ مهر ۱۴۰۰ | ۰۰:۵۹ کد : ۲۰۰۶۳۳۳ سرخط اخبار

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در ادامه دیدارهای خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با «آگوستو سانتوس سیلوا» وزیر خارجه پرتغال در خصوص روابط و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر خارجه پرتغال در این دیدار با تأکید بر حمایت کشورش از سیاست چندجانبه و اصولی بین‌الملل و مخالفت با یکجانبه‌گرایی و قانون‌شکنی، گفت: حمایت لیسبون از برجام نیز ناشی از همین منطق است.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی کشور نباید صرفا بر اساس منافع کوتاه‌مدت یا موضوعات ژئوپلتیکی باشد، گفت: تهدیدات و منافع جمعی جهانی نیز در این زمینه حائز اهمیت است.

سانتوس سیلوا همچنین با تأکید بر لزوم اجتناب از سیاسی کردن روابط عادی تجاری و مردمی میان کشورها، گفت:  پرتغال به دنبال گسترش روابط با ایران است.
وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار سابقه ۵۰۰ ساله روابط دو کشور را سرمایه مهمی برای روابط دوستانه ایران و پرتغال توصیف کرد  و پرتغال را هم از حیث جایگاه در اتحادیه اروپا و هم از منظر موقعیت ژئوپلتیک دارای اهمیت دانست.

 امیرعبداللهیان با اشاره به برگزاری جلسه مجازی اخیر کمیته مشترک سیاسی در سطح معاونین سیاسی دو وزارتخانه، این نشست را مبنای تحرکات بیشتر در روابط خواند و خواهان تداوم این روند شد.

وزیر امور خارجه همچنین جهت گسترش همکاری‌ها در حوزه مبارزه با تروریسم، مواد مخدر و جرائم سازمان‌یافته اعلام آمادگی کرده و تصریح کرد که ضروری است با اراده سیاسی دو طرف، تفاهم‌ها و توافقات مورد مذاکره طرفین، نهایی شود.

 امیرعبداللهیان همچنین همکاری‌های علمی و دانشگاهی را یکی از ابعاد مهم در روابط دو طرف دانست که می‌توان آن را بیش از پیش گسترش داد.

انتهای پیام


نظر شما :