صفری: مشارکت فعال در اکو از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است

۰۶ آذر ۱۴۰۰ | ۱۷:۵۶ کد : ۲۰۰۷۹۲۵ سرخط اخبار

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه در سخنرانی خود در نشست وزرای امور خارجه اکو ضمن تشکر از میزبانی اجلاس توسط ترکمنستان بر اهمیت چندجانبه‌گرایی برای حل چالش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از طریق تفاهم مشترک و روح همکاری تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی صفری افزود: جمهوری اسلامی ایران بر سیاست گسترش روابط دوستانه با کشورهای دیگر به ویژه با کشورهای همسایه ادامه می‌دهد و مشارکت فعال و ترتیبات چند جانبه مانند سازمان همکاری اقتصادی اکو در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دارای اولویت می‌باشد.
 
صفری با اشاره به عضویت ایران و اکثر کشورهای اکو در سازمان همکاری های شانگهای، همکاری و هم افزایی این دو سازمان را برای ارتقاء همکاری‌های منطقه‌ای مهم ارزیابی کرد.
 
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به گزارش ارزیابی میان دوره ای سند چشم انداز اکو، ضمن حمایت از پیشنهادات ارائه شده خواستار مشارکت همه کشورهای عضو در تحقق اهداف این سازمان گردید.

صفری اعاده تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را در ارتقاء صلح و رفاه منطقه قفقاز مهم دانست و در خصوص افغانستان نیز خواستار حمایت از مردم افغانستان در دستیابی به صلح و رفاه از طریق برنامه حمایت اکو از افغانستان گردید.

انتهای پیام


نظر شما :