همدستی فرانسه در جنایات بین المللی

حیف مردم یمن جمال خاشقجی ندارند

۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۰ کد : ۲۰۰۸۶۸۴ اخبار اصلی خاورمیانه
بنا بر آخرین گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، تعداد تلفات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از جنگ در یمن بیش از ۳۷۰ هزار کشته تا پایان سال ۲۰۲۱ برآورد شده است. بدبختی آنها این است که یمنی هستند و نام مشهوری مانند جمال خاشقجی که توسط مزدوران محمد بن سلمان ترور شد را ندارند.
حیف مردم یمن جمال خاشقجی ندارند

نویسنده: بنوآ موراسیول و سباستین نادو

دیپلماسی ایرانی: پاریس با آگاهی کامل از نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه، با فروش تسلیحات خود به حمایت از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر ادامه می دهد.

محمد بن زاید آل نهیان اماراتی، محمد بن سلمان عربستانی و عبدالفتاح السیسی مصری، این سه رهبر سیاسی مسئول جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در جنگ یمن، مصر و لیبی هستند. آنها در عین حال مشتریان اصلی صنایع تسلیحاتی فرانسه مانند ایرباس، آرکوس، داسو، ام بی دی ای، ناوال گروپ، نکستر، سافران، تالس ... هستند.

بنا بر آخرین گزارش برنامه توسعه سازمان ملل متحد، تعداد تلفات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از جنگ در یمن بیش از 370 هزار کشته تا پایان سال 2021 برآورد شده است. بدبختی آنها این است که یمنی هستند و نام مشهوری مانند جمال خاشقجی که توسط مزدوران محمد بن سلمان ترور شد را ندارند.

هشدارهای گروه سازمان ملل متحد در امور یمن مبنی بر این که «فروش تسلیحات سوختی است که درگیری را طولانی می کند» به طرز فوق العاده ای توسط دولت های فرانسه و انگلیس نادیده گرفته می شود.

درخواست‌های نمایندگان پارلمان و سازمان‌های غیردولتی در مورد نقض سیستماتیک و مداوم کنوانسیون 1949 ژنو، حملات عمدی به غیرنظامیان، جنایات علیه بشریت و غیره هیچ نتیجه‌ای نداشته است. دولت فرانسه با آگاهی کامل از این نقض جدی قوانین بین المللی، همچنان با فروش تسلیحات خود به حمایت از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر ادامه می دهد.

یادداشت «دفاع مخفی» در رسانه تحقیقی Disclose نشان می دهد که دولت فرانسه نه تنها از کاربرد سلاح های فرانسوی آگاه است، بلکه به نمایندگان پارلمان و شهروندان ساکن در فرانسه نیز دروغ گفته است.

دولت  فرانسه با آگاهی کامل از ماده 6 معاهده تجارت سلاح سازمان ملل متحد در جنگ یمن و همچنین در مصر با فروش تجهیزات کنترل و رهگیری که امکان دستگیری و شکنجه مدافعان حقوق بشر را فراهم می کند، تعهدات بین‌المللی را به بیش از حد نقض می‌کند.

منبع: لوموند / تحریریه دیپلماسی ایرانی

کلید واژه ها: فرانسه یمن جنگ یمن عربستان سعودی امارات متحده عربی خرید تسلیحات فروش تسلیحات فرانسه و یمن فرانسه و امارات متحده عربی فرانسه و عربستان


( ۵ )

نظر شما :

فدوی ۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۱۳
سلاح های قدیمی باید مصرف شوند و جدید ها ، آزمایش . دیروز عراق ، امروز یمن و فردا جای دیگر . انسانیت کیلویی چند ؟
ابراهیم قدیمی ۰۷ دی ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۳
در مذاکرات ایران با عربستان این جنایات باید در نظرگرفته شود۔ایران ودوسنان بمن باید سمینارهای بیناامللی در مورد این جنایات واگاه کردن مردم جهان در مورد ان تشکیل دهد۔