انصارالله: به نفع امارات و عربستان است دست از سر یمن بکشند/اسرائیل دخالت کند پاسخش را می‌دهیم

۲۹ دی ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۲ کد : ۲۰۰۹۲۲۲ سرخط اخبار

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفتگو با المیادین درباره اهمیت و ابعاد عملیات "گردباد یمن" علیه امارات و نقش آمریکا و اسرائیل در تجاوز علیه یمن صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، علی القحوم، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در مصاحبه با المیادین گفت: عملیات گردباد یمن اهمیت نظامی، امنیتی و استراتژیک زیادی دارد. امارات به یمن بازگشت تا در کنار عربستان به قتل یمنی‌ها بپردازد. امارات در چارچوب هدف قرار گرفتن قربانی شد و گمان کرد که مورد حمایت آمریکا و اسرائیل است.

وی گفت: امارات و عربستان از داعش و القاعده در جنگ یمن حمایت می‌کنند. پاسخ ما به اقدامات امارات آخرین پاسخ نخواهد بود. گزینه‌های ما نامحدود است و بانک اهدافمان مشخص شده است. ما اهداف حساس در عربستان و امارات را رصد می‌کنیم و از یمن در برابر هرگونه تجاوزی دفاع خواهیم کرد. بعد از هفت سال از تجاوز یمن سلاحی دارد که می‌تواند قدرت بازدارندگی را درهم بشکند. هیچ کسی نمی‌تواند سیاست استعمارگرانه خود را علیه یمن تحمیل کند. ما در جنگی طولانی  هستیم. عملیات گردباد یمن اهداف اقتصادی در امارات را هدف قرار داد. یمنی‌ها هرگز از گرسنگی نخواهند مرد و ما امارات و عربستان را هدف قرار خواهیم داد.

القحوم تاکید کرد: اگر عربستان و امارات دست از سر یمن بردارند به نفعشان است و اگر این کار را نکنند ما پاسخ زیادی داریم که به آن‌ها بدهیم. تا زمانی که تجاوز ادامه داشته باشد و یمن دیگر چیزی برای از دست دادن نداشته باشد ما خواهیم جنگید. در این مرحله یمن قاعده و قانون چشم در برابر چشم و دندان در برابر دندان را ثابت خواهد کرد.

این عضو انصارالله تاکید کرد: امارات با دستور آمریکا و در پیامی به اسرائیل و آمریکا به میدان جنگ یمن بازگشت. پاسخ یمن در زمان و مکان مناسب به آن‌ها داده خواهد شد. یمن توانایی‌های دریایی، هوایی و زمینی برای دفاع از خود دارد. پروژه‌های آمریکا و اسرائیل در شن‌ها و کوه‌های یمن دفن خواهد شد. آمریکا مزدوران محلی و ارتش سودان و سازمان بلک واتر را برای مشارکت در جنگ یمن به این کشور فرستاد. اطلاعات زیادی داریم که نشان می‌دهد امارات با دستور آمریکا به جنگ یمن بازگشته است. جنگنده‌های اسرائیل نیز در حملات علیه یمن شرکت می‌کنند. آمریکا جنگ را رهبری می‌کند و محاصره دریایی علیه یمن را تحمیل کرده است. هدف نیروهای ما برای حمله علیه امارات استراتژیک بود. موشک‌های بالستیک و بالداری که عمق امارات را هدف قرارداد ساخت داخل هستند. پهپادهایی که داریم می‌تواند مسافت‌های بسیار زیادی را طی کنند بدون این که سامانه‌های راداری امارات بتوانند آن را کشف کنند. صنعا تصمیم گرفته که با موشک‌هایی پاسخ بدهد که نمی‌توانند آن را رصد کنند. مرکز اقتصادی عربستان و امارات تا زمانی که محاصره یمن ادامه داشته باشد مورد هدف قرار خواهد گرفت. اقتصاد دربرابر اقتصاد، شهر در برابر شهر و فرودگاه دربرابر فرودگاه هدف قرار می‌گیرد. این جهان جز زبان زور نمی‌شناسد. زبان زور چیزی است که که از یمنی‌ها محافظت خواهد کرد.

وی گفت: شکستن محاصره، عقب نشینی از یمن، آزادی اسرا و حل اوضاع انسانی در رأس هرگونه حل سیاسی خواهد بود. امارات و عربستان نهادهای انسانی موجود در یمن را خریداری کرده‌اند.

تهدید اسرائیل
القحوم تاکید کرد: اسرائیل از افزایش توانایی‌های یمن می‌ترسد و نگران این است که موشک‌های ما آن را هدف قرار دهد. مطمئناً ما پاسخ‌هایی به دشمن اسرائیلی خواهیم داد. ما تحرکات اسرائیل در منطقه را زیر نظر داریم و اسرائیل باید از  یمن بزرگ بترسد. زمانی که امارات در تیررس موشک‌ها و پهپادهای یمن است دیگر چه کسی در امارات سرمایه گذاری خواهد کرد؟ جنگ تفریح نیست و آمریکا و امارات باید این را درک کنند. تا زمان شکستن محاصره یمن گزینه‌هایمان را اجرا خواهیم کرد. تا زمانی که آمریکا تصمیم نگرفته عربستان و امارات از جنگ یمن خارج نخواهند شد. ما با ثبات و قدرت در برابر طرح آمریکا می‌ایستیم.

علی القحوم تاکید کرد: آمریکا، عربستان و امارات باید یمن را برای یمنی‌ها بگذارند تا خودشان سرنوشتشان را تعیین کنند. آمریکایی‌ها در منطقه حضرموت هستند و برای اجرای پروژه هایشان تلاش می‌کنند. یمن آگاهی و قدرت انسانی و نظامی دارد و نگرانی ندارد. امارات بعد از تحرکات آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در مناطق اشغال شده به جنگ یمن بازگشت. امارات و عربستان باید آماده پاسخ به جنایت‌های دیروزشان باشند. ما در مقابل تجاوز بزرگی برای تلاش جهت تغییر هویت در جزیره سقطری یمن هستیم. جهان عملیات گردباد یمن را پیگیری کرد به این دلیل که پیام‌های واضحی دارد. براساس اطلاعات اولیه امارات بعد از عملیات گردباد یمن آشفته شده است. دست ما به سوی تمام یمنی‌ها دراز است و آن‌ها را به مذاکره دعوت می‌کنیم.

وی ادامه داد: مشکل ما با عربستان و امارات است. ساکنان استان‌های اشغال شده علیه اشغالگران به پا می‌خیزند و پروژه‌های آمریکا و عربستان و امارات در مناطق شبوه و مأرب دفن خواهند شد. جنگنده‌های آمریکایی در جنگ شبوه و مأرب شرکت می‌کنند و ما براساس استراتژی واضحی برای پایان این جنگ تلاش می‌کنیم. اسرائیل چگونه تضمین حمایت به امارات می‌دهد در حالی که خودش از عملیات ما می‌ترسد. عربستان و امارات باید درک کنند که تجاوز به یمن فایده‌ای برایشان ندارد. اماراتی‌ها تلاش کردند از اهمیت عملیات ما بکاهند. امروز دشمنان ما مجبورند که به توانایی‌های ما اعتراف کنند. برای ما مهم نیست که آمریکا به توانایی‌های ما اعتراف کند برای ما این مهم است که به هرگونه تجاوزی پاسخ خواهیم داد. اگر اسرائیل به صورت مستقیم وارد مداخله شود ما به آن پاسخ خواهیم داد و حاضریم هر طرفی را که به تجاوز بپردازد مورد هدف قرار دهد.


( ۵ )

نظر شما :